۲۸.۵ برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور تا سال آینده


28.5 برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور تا سال آینده

خبرگزاری تسنیم:معاون وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات گفت: دولت در چند ماه اخیر پهنای باند اینترنت کشور را از ۷۰ به ۱۴۰ گیگابایت افزایش داده و برنامه وزارت این است که تا انتهای برنامه پنجم که سال آینده است پهنای باند اینترنت کشور را به ۴ ترابایت برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مرتضی برابری در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان، با اشاره به افزایش سرعت اینترنت از زمان آغاز به کار دولت یازدهم اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت 70 گیگابایت پهنای باند اینترنت داشتیم و در عرض چند ماه پهنای باند را به 140 گیگابایت رسانده‌ایم و برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تا پایان سال پهنای باند اینترنت کشور را به یک ترابایت برسانیم.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تا انتهای برنامه پنجم که سال آینده است پهنای باند اینترنت کشور را به 4 ترابایت برساند و برنامه‌ریزی برای انجام این کار از هم‌اکنون آغاز شده است.

وی به اجرا شدن بخشی از شبکه ملی اطلاعات در زمان ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: در زمان ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها آی‌پی‌های بیرون بسته شده بودند و همه فعالیت‌ها با شبکه داخلی انجام می‌شد و مشکلی هم در این زمینه وجود نداشت.

براری با اشاره به اهداف سفر به کردستان اظهار کرد: هدف از این سفر در درجه اول بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتخاذ تدابیری برای حل کردن مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی گفت: توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کردستان از دیگر اهداف این سفر بود و در جلساتی که با مدیران مرتبط با این حوزه در کردستان برگزار شد برنامه‌های امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 93 را اعلام کردیم.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: توسعه خدمات و سرویس‌ها و دولت الکترونیک از دیگر برنامه‌های سفر به کردستان بوده است و بحث توسعه اشتغال و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در این سفر دنبال شده است.

وی گفت: امسال توسعه شبکه فیبر نوری در کردستان به میزان 535 کیلومتر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بحث پروتکشن را در کردستان به سرانجام برسانیم.

براری با اشاره به اینکه 17 روستای کردستان تا پایان اردیبهشت تحت پوشش خدمات تلفن ثابت قرار می‌گیرند افزود: تا پایان سال 666 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند که این امر نشان می‌دهد بیشترین سهم توسعه شبکه اینترنت در روستاهای کشور را به کردستان اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon