ایران اتهامات آمریکا درباره وضع حقوق بشر را بی‌اساس خواند

ایران اتهامات آمریکا درباره وضع حقوق بشر را بی‌اساس خواند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات اخیر نماینده آمریکا گفت: ایران به‌صراحت اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره وضع حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در جمهوری اسلامی ایران رد می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ حمید بابایی؛ سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهارات سامانتا پاور را به‌شدت رد کرد.

دیپلمات کشورمان در نیویورک گفت: ایران به‌صراحت اتهامات بی‌اساس بیانیه (سامانتا پاور) را درباره وضع حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در جمهوری اسلامی ایران رد می‌کند و این‌گونه اظهارات را غیرسازنده و مغایر با روح همکاری بین دولت‌های عضو می‌داند.

بابایی افزود: ایران دارای سابقه همکاری مفید با سازمان ملل است و سازمان‌های مردم‌نهاد فعالی در داخل کشور دارد.

جامعه مدنی و صدها سازمان مردم‌نهاد هم اکنون در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، سیاسی، زنان و حقوق بشر و ... در ایران فعال هستند.

تحت این شرایط، واضح است که حضور فعال ایران در ارگان‌های سازمان ملل مفید است و در جهت اهداف ارگان سازمان‌های غیردولتی (سازمان ملل) است.

سامانتا پاور، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه به‌شدت از انتخاب ایران به عضویت کمیته سازمان‌های غیردولتی سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

 جمهوری اسلامی ایران در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از جمله کمیته سازمان‌های غیردولتی، کمیته هماهنگی و برنامه ریزی، کمیسیون جمعیت و توسعه، کمیسیون حقوق زن و کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه عضو شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان