رویکرد جهادی در عرصه سیاست خارجی، مقاومت شجاعانه مقابل استکبار است


رویکرد جهادی در عرصه سیاست خارجی، مقاومت شجاعانه مقابل استکبار است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رویکرد جهادی در عرصه سیاست خارجی به معنی مقاومت شجاعانه در برابر نظام سلطه و حرف اسلام را به پیش بردن است.

عباس مقتدائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به سالگرد عملیات طبس در 5 اردیبهشت 1359، اظهار کرد: آمریکائی‌ها که در عملیات طبس با شکست روبه‌رو شدند، به شکل‌های مختلف در دوران جنگ تحمیلی و قبل از آن و در فتنه 88 برای جبران شکست‌های قبلی خود از نظام جمهوری اسلامی، تلاش زیادی کردند اما بازهم راه به جایی نبردند.

وی با بیان اینکه اختلافات ما و آمریکا بر سر مسائل دیپلماسی و یا محدودیت‌های جغرافیائی نیست، اختلافات مبنایی و بر اساس اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده، افزود: ایران در یک طرف جبهه به عنوان مدافع عدل و رفتارهای الهی و تعالی بشر قرار داریم و آنها در جبهه بخل و طرح مقابله با جمهوری اسلامی ایران هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل آمریکا حقوق بشری بوده و آنها از اینکه نظام اسلامی به عنوان الگویی برای جهانیان قرار گیرد و در نتیجه نظام سلطه براندازی شود، هراس دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیران کشور باید بدانند نظام جمهوری اسلامی برای تحقق آرمان‌های خود مخالفان جدی و سرسختی دارد که در رأس همه آنها آمریکا قرار دارد، تصریح کرد: با توجه اینکه هر گونه انحراف از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی ما را به نظام سلطه نزدیک می‌کند،‌ باید با تکیه بر اصول و قواعد نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای تحقق اهداف کشور، این مسئله را غیرممکن کنیم.

مقتدائی در توصیه‌ای به مسئولان و دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشور هم گفت: موضوع مقابله با نظام سلطه را ساده‌سازی نکنند و آن را به اندازه مباحث خرد دیپلماسی تقلیل ندهند.

وی با بیان اینکه رویکرد جهاد و مدیریت جهادی یعنی هر آنچه که مخالف خداوند یکتا و خط مشی‌های الهی بوده، بیان کرد: امروز رویکرد جهادی در عرصه سیاست خارجی به معنی مقاومت شجاعانه در برابر نظام سلطه و حرف اسلام را به پیش بردن است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon