وزیر ارتباطات: اینترنت کشور ۲ سال دیگر به شرایط قابل قبول می‌رسد

وزیر ارتباطات: اینترنت کشور 2 سال دیگر به شرایط قابل قبول می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه دو ساله خود برای توسعه زیرساخت اینترنت کشور از جمله پهنای باند خبر داد و گفت این برنامه از اول امسال شروع شده و در پایان سال ۹۴ وضعیت اینترنت به شرایط قابل قبول خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در جدیدترین نوشته خود در شبکه‎های اجتماعی داخلی نوشت:

"جمعه صبح به رسم روزهای تعطیل به اتفاق همسرم به یکی از کوههای تهران رفتیم. برنامه ای که بیشتر روزهای تعطیل در زندگی شخصی دارم و از طبیعت و هوای پاک کوهستان بهره می گیریم. رفتن به کوه در روزهای تعطیل علاوه بر تفریح و استفاده از طبیعت مزیت دیگری هم دارد و آن دیدار رودررو و بی واسطه با مردم ... خوب شهر و کشورمان است. مردمی که علاوه بر اظهار لطف فراوان به خدمتگذارانشان، از برخی مسایل و مشکلات خود می گویند در مسیر برگشت با تعدادی از دانشجویان مواجه شدم که سوالی از من پرسیدند که شباهت به سوالات برخی از کاربران عزیز داشت. سوال این بود که "چه وقت پهنای باند اینترنت گسترش پیدا می کند؟ " مایلم پاسخی که به دوستان دانشجویم دادم را برای شما نیز مطرح کنم:

از شروع دولت تدبیر و امید، وزارت ارتباطات پروژه هایی را برای توسعه زیرساخت اینترنت کشور تعریف کرده است که از امسال شروع شد و اتمام آن دو سال طول خواهد کشید. امیدوارم که با پیشرفت این پروژه ها به تدریج گشایشی در افزایش پهنای باند رخ خواهد داد.
شایان ذکر است برخی از دانشجویان فکر می کردند که با زیرساخت موجود می توان سرعت اینترنت را بالا برد و پهنای باند را افزایش داد. برای روشن شدن موضوع، زیرساخت اینترنتی موجود در کشور را به شبکه آبرسانی تشبیه کردم، برای آبرسانی بیشتر به خانه ها نیازمند افزایش مخازن آب و افزایش قطر لوله ها می باشیم. در این تشبیه افزایش مخازن آب به معنای پهنای باند و قطر لوله ها به معنای شبکه انتقال می باشد. پس باید کمی صبر کنیم تا پروژه های زیرساختی به نتیجه برسد تا بتوانیم سرعت و پهنای باند مورد نیاز جوانان و مردم عزیز کشورمان را تامین کنیم. البته بنا داریم به تدریج گشایشهایی در وضعیت اینترنت به وجود آید، ولی انشاالله شرایط در پایان سال 94 به شرایط قابل قبول خواهد رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک