چین: برنامه ضدموشکی آمریکا علیه کره شمالی عامل تشدید دشمنی‌ها است

چین: برنامه ضدموشکی آمریکا علیه کره شمالی عامل تشدید دشمنی‌ها است

خبرگزاری تسنیم : چین اعلام کرد که آمریکا قصد دارد پدافند موشکی خود را در واکنش به اقدامات کره شمالی تقویت کند و همین امر می‌تواند موجب افزایش دشمنی‌ها گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ هونگ لئی، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک کنفرانس خبری با انتقاد از برنامه‌های ضد موشکی آمریکا علیه کره شمالی این امر را عامل افزایش دشمنی‌ها دانست.

جمعه گذشته، وزیر دفاع آمریکا از برنامه‌های این کشور برای تقویت پدافند موشکی در واکنش به "تحریک‌های غیرمسؤولانه" کره شمالی و تهدید به انجام حمله پیشگیرانه هسته‌ای خبرداد.

هونگ معتقد است که دیپلماسی بهترین روش برای افزایش امنیت و حل و فصل مسأله اشاعه هسته‌ای است.

وی گفت: "اقداماتی به مانند تقویت پدافند ضدموشکی موجب افزایش دشمنی‌ها شده و تأثیر مثبتی در دستیابی به یک راه‌حل نخواهد داشت."

پنتاگون اعلام کرده آمریکا به چین، همسایه و نزدیکترین همسایه کره شمالی، درباره تصمیمش برای تقویت سیستم ضدموکشی خود خبرداد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی مطرح می‌شود که چند روز بعد دیوید کوهن، معاون وزیر خارجه آمریکا در حوزه تروریسم و اطلاعات مالی، با سفر به چین به بحث درباره تحریم‌های مالی علیه کره شمالی خواهد پرداخت.

چین درباره برنامه‌های قبلی آمریکا برای سیستم‌های پدافند موشکی و همچنین فروش آنها به تایوان و ژاپن اظهار نگرانی کرده و آنها را به عنوان تلاشی برای "محاصره" و مهار چین قلمداد کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان