از خرید ریل هندی تا تولید ریل ملی


از خرید ریل هندی تا تولید ریل ملی

خبرگزاری تسنیم: مذاکره برای خرید ریل هندی، تعویق دوباره بهره‌برداری از یک خط لوله،احتمال افزایش ۱۵ درصدی کرایه مینی‌بوس،مذاکره برای رفع محدودیت‌های سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی و تولید ریل ملی از سال آینده از جمله خبرهای حمل‌ونقل در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیرکل امور بین‌الملل راه‌آهن این هفته از مذاکره با هندی‌ها برای خرید 200 هزار تن ریل خبر داد و گفت: برای خرید این میزان ریل از خط اعتباری استفاده خواهد شد. عباس نظری افزود: معاون بازرگانی شرکت STC هند برای این کار به ایران می‌آید.

این هفته یکبار دیگر بهره‌برداری از خط لوله 33 کیلومتری انتقال سوخت جت از انبار فرآورده‌های نفتی ری به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به تعویق افتاد. به این ترتیب تا اطلاع ثانوی مانند سابق این تانکرها خواهند بود که جور خط لوله افتتاح نشده را می‌کشند.

رئیس اتحادیه مینی‌بوسرانی با اشاره به افزایش 66 و 42 درصدی قیمت گازوئیل سهمیه‌ای و آزاد، پیش‌بینی کرد قیمت کرایه مینی‌بوس از 15 روز دیگر حدود 15 درصد افزایش یابد.
غلامرضا غضنفری به تسنیم گفت: با توجه به اقدام دولت در افزایش قیمت گازوئیل و همچنین تاثیر آن روی قیمت اقلام مصرفی از جمله لاستیک، روغن و... کرایه مینی‌بوس از 15 روز دیگر حدود 15 درصد افزایش خواهد یافت.

اما شاید مهم‌ترین خبر حوزه حمل‌ونقل مذاکره با اروپایی‌ها برای رفع محدودیت‌های سوخت رسانی به هواپیماها باشد. دیروز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تا نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مذاکراتی با طرف های اروپایی برای لغو محدودیت های سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در حال انجام است.
وی همچنین از ورود 30 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال خبر داد.

و سرانجام اردشیر سعد محمدی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان از تولید ریل ملی در سال 94 خبر داد و با اشاره به نهایی شدن قرارداد تولید ریل UIC60 گفت:‌ از مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم که از روند تولید ریل ملی حمایت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه