جنتی: مستند «من روحانی هستم» را ندیده‌ام


جنتی: مستند «من روحانی هستم» را ندیده‌ام

خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اظهارات روز گذشته‌اش درباره مستند «من روحانی هستم» گفت: اینکه در پوشش نقد اتهام‌های ناروا، تخریب و توهین زده شود پذیرفته نمی‌شود. من آن را شخصا ندیده‌ام اما مطالبی درباره‌اش خوانده‌ام.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید امروز خود از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه اظهارات روز گذشته شما درباره برخورد قضایی با سازندگان مستند «من روحانی هستم» با سایر اظهارات شما و دولت در زمینه رویه اعتدال و آزادی بیان در جامعه بویژه در دانشگاه‌ها متناقض است، گفت: هیچ کس مانع نقد نیست هر کس نقدی داشته باشد باید آن را بگوید و ما مانعش نخواهیم بود. همچنانکه همه کتابهایی که در کشور منتشر می‌شود چه از سوی موافقان دولت و چه از سوی مخالفان آن باشد و حتی نسبت به برخی سیاست‌های دولت معترض باشند امکان چاپ دارند. 

وی ادامه داد: من به همه دوستان و همکارانم توصیه کرده‌ام که مانعی برای انتشار آثار منتقدانه وجود نداشته باشد. چرا که در یک فضای آرام می‌توان نقدی داشت و دیگران نیز پاسخی برای آن نقد ارائه کنند. 

جنتی ادامه داد:‌ اما در این میان نکته مهمی که شخص آقای رئیس جمهور نیز بر آن تاکید کرده‌اند این بود که اگر ما در پوشش نقد به اتهامات ناروا، تخریب و توهین بپردازیم قابل قبول نخواهد بود. خوشبختانه در حوزه کتاب چیزی به این عنوان نداریم.

وزیر ارشاد افزود: اما اخیرا در قالب سی‌دی و مستند مواردی مطرح شده و متاسفانه هم در مجامع عمومی آن را عرضه کرده‌اند و هم اینکه روی اینترنت در اختیار هر کس که بخواهد استفاده کند قرار داده شده است. بسیاری از این اتهامات نارواست آن هم به شخصیت بارز و برجسته‌ای مثل روحانی که سابقه ایشان در انقلاب از سال 1340 تا به امروز کاملا روشن و شفاف است. ایشان در همه صحنه‌های انقلاب و قبل از آن حضور فعالی داشته‌اند. حتی در صحنه‌های دفاع مقدس نیز ایشان نقش بسیار مهمی را ایفا کردند. 

وی با بیان این مطلب که این اتهامات نارواست گفت: طبیعتا دستگاه‌های قضایی به عنوان دستگاه مسئول در این زمینه باید با کسانی که این اتهامات را زده‌اند برخورد کند. 

جنتی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما این مستند را دیده‌اید گفت: من آن را شخصا ندیده‌ام اما مطالبی درباره‌اش خوانده‌ام. 

وی همچنین سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا راش‌های این فیلم دزدیده شده و توسط افراد دیگری در محیط مجازی و در سطح جامعه عرضه شده است را بی‌جواب گذاشت و گفت: درباره کتاب هر چه می‌خواهید بپرسید.

جنتی همچنین در خصوص سخنان رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه درباره ممیزی و گشت ارشاد گفت: ایشان گفتند وجدان عمومی جامعه بهترین داور و قاضی برای این است که کدام کتاب باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و کدام کمتر. و الا ممیزی که قانون است آن هم قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم‌الاجرا است. هیئت نظارت بر امر کتاب اخیرا مصوباتی در زمینه کتاب داشته‌اند که بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران