هشدار مجلس به وزارت علوم درباره سیاسی‌کاری در دانشگاه‌ها


هشدار مجلس به وزارت علوم درباره سیاسی‌کاری در دانشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: :به وزارت علوم هشدار دادیم که با دقت تلاش کند تا در عین حفظ شادابی سیاسی دانشگاه، رشد علمی، تحقیقاتی و آموزشی دچار خدشه نشود و بی دقتی به ضرر کشور تمام می شود.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون جریانات اخیر دانشگاه در احیای مجدد فتنه‌گران و زدودن قبح ارتباط با بیگانه اظهار کرد: به نظر می‌رسد که امروز جریانی در حال شکل گیری بوده که در صدد است تا مسیر آرامش علمی در دانشگاه را با بهره‌گیری از برخی جریانات سیاسی دارای اهمیت اندک بر هم زند.

وی افزود: ما در ابتدای تشکیل دولت یازدهم در کمیسیون آموزش و تحقیقات به وزیر پیشنهادی علوم این نکته را متذکر شدیم که حفظ رشد علمی و نشاط و شادابی دانشگاه ها منوط به پرهیز از سیاسی‌کاری است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر علوم در همان جلسه کمیسیون آموزش در پاسخ مطالبی که از سوی بنده مطرح شد، تاکید کرد که بنای وی بر حفظ رشد علمی و پرهیز از سیاسی کارها در دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جایی نیست که احزاب سیاسی در آن جولان بدهند و دانشگاه جایی نیست که ورشکستگان سیاسی در آن پاتوق‌هایی را ایجاد کنند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: به وزارت علوم هشدار دادیم که با دقت تلاش کند تا در عین حفظ شادابی سیاسی دانشگاه، رشد علمی، تحقیقاتی و آموزشی دچار خدشه نشود و امروز هم معتقدیم اگر وزیر علوم و همکاران ایشان بی‌دقتی کنند، این بی‌دقتی‌ها در مجموع به ضرر کل کشور است.

وی تصریح کرد: البته مجلس با جدیت مسائل دانشگاه‌ها را رصد می‌کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجازه نمی‌دهد که مسیر علمی دانشگاه‌ها با کارهای سیاسی سخیف دچار خدشه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که همه باید به دولت کمک کنند تا دولت بتواند به بهترین شکل، کشور را اداره کند و کمک ما به دولت در عرصه آموزش عالی آن بوده که هم تحولات دانشگاه‌ها و هم مدیریت آن را رصد کنند تا اگر  نقاط ضعف و کاستی‌هایی وجود دارد، تذکر دهند.

وی اظهار کرد: به همین دلیل هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی تذکراتی را به وزیر علوم و برخی همکاران ایشان داده‌ایم و امیدواریم آنها این مسئله را مورد توجه قرار دهند و مسیر علمی کشور که مسیر رو به رشدی است دچار ضعف و کاستی نشود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon