تغییر تعرفه واردات خودرو به سال ۹۴ موکول شد


تغییر تعرفه واردات خودرو به سال 94 موکول شد

خبرگزاری تسنیم:معاون امور صنایع وزیر صنعت با اعلام اینکه تعرفه واردات خودرو که پایان سال گذشته ابلاغ شده، تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد، گفت: دستور کار فروش خودرو بعد از بررسی در شورای سیاست گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن صالحی نیا افزود : دستور کار فروش خودرو به علت نیاز به بازنگری هنوز به طور رسمی به خودروسازان ابلاغ نشده است و بعد از بررسی در شورای سیاست گذاری قیمت خودرو و با هماهنگی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

صالحی نیا گفت : درباره پیش فروش ها و زمان آن ، نحوه تحویل و شرایط عدم اجرای عقد قرارداد بازنگری می شود.
وی افزود : روال قبلی تولید و فروش در مجموع همچنان پابرجاست و بازرسی های داخلی شرکتهای سازنده وجود دارد و در ادامه مراجع نظارتی بر عرضه خودرو نظارت می کنند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت شفاف نبودن قیمت خودرو را تایید نکرد و گفت: قیمت همانی است که خودرو سازان اعمال می کنند.
وی با بیان اینکه ضریب تولید خودروسازان در مقایسه با پارسال بهتر است ، افزود : آنها تعهدات قبلی را انجام خواهند داد و می توانند معادل دوماه تولید نیزتعهد پیش فروش داشته باشند.
معاون وزیر صنایع با بیان اینکه هم اکنون سایت ثبت نام پیش فروش خودرو باز است ، افزود : فروش نقدی با محدودیت هایی مواجه است و این روند با انجام تعهدات تعدیل خواهد شد.
صالحی گفت : تعرفه وارادات انواع خودروها که در پایان سال گذشته تدوین و ابلاغ شده است تا پایان امسال تغییری نخواهد کرد.
وی افزود : این تصمیمی است که براساس تصمیم وزاری عضو کمیسون ماده یک در انتهای هر سال برای سال بعد گرفته می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه