مطهری پرچمدار مبارزه با اسلام زدایی رژیم پهلوی بود

مطهری پرچمدار مبارزه با اسلام زدایی رژیم پهلوی بود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: شهید آیت الله مرتضی مطهری پرچمدار مبارزه با حرکت اسلام زدایی رژیم پهلوی و مبارزه با خشکه مقدسین سطحی نگر و تحریفات کنندگان جریانهای روشنـفکـری بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری در جامعه ما بعنوان یک فیلسوف معروف است در عین حال او یک فقیه قوی و از شاگردان زبده حضرات آیات حجت تبریزی ،بروجردی، محقق داماد و رهبر کبیر انقلاب بود و کتابهایی که او در زمینه موضوعات فقهی تدوین کرده اند نمایانگر عمق بینش فقهی و فقهاتی اوست.

وی گفت: آیت الله مطهری در سفری به نجف اشرف ملاقاتی با مرحوم آیت الله العظمی خویی داشته که از وی می پرسند آقای مطهری را چگونه یافتید در پاسخ می فرماید آقای مطهری بحری است موّاج.

شکوری افزود: شهید مطهری خود را وقف اسلام کرده بود و هر کجا که احساس نیاز می کرد وارد می شد چه از طریق سخنرانی یا نویسندگی یا تدریس و یا موضع گیری سیاسی بطوریکه در برخورد با تفکرات مارکسیستی علل گرایش به مادی گری را می نویسد و در مبارزه با تفکرات ملی گرایی خدمات متقابل اسلام و ایران را تدوین می کند و در مبارزه با سطحی نگریها مقتضیات زمان را تدوین میکند و جهت برطرف ساختن نیازمندیهای کودکان داستانهای راستان را می نویسد و در مقابله با اقدامات ضد حجاب و عفت زنان کتاب حجاب را می نویسد .

وی تصریح کرد: در نهایت می توان گفت شهید مطهری در چند جبهه مهم آن روز مبارزه می کرد و عبارت بودند از مبارزه با تفکر ملی گرایی، مبارزه با مکتب انحرافی مارکسیسم، مبارزه با تفکر اسلام منهای روحانیت، مبارزه با تفکر التقاطی و نفاق،مبارزه با حرکت اسلام زدایی رژیم پهلوی،مبارزه با خشکه مقدسین سطحی نگر و مبارزه با تحریفات جریانهای روشنـفکـری آن روز.

عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز باید همه اساتید و معلمان حوزه و دانشگاه و همچنین آموزش و پرورش باید روشهای تعلیم و تربیت شهید مطهری را سرلوحه فعالیت های خویش قرار بدهند و در پایان یادآور شد استکبار جهانی و عوامل داخلی او شهید مطهری را بهتر از ما شناخته بود و خطر اصلی را برای آینده خود وجود شهید مطهری می دانستند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: دشمنان با ترور کردن این شهید بزرگوار آسیب جدی به انقلاب و نظام ما وارد کردند بدین جهت بر حوزه های علمیه است که نهایت تلاش را انجام دهند تا امثال شهید مطهری در حوزه های علمیه تربیت شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon