آمریکا بعد از توافق ژنو هر ۹ روز یک بحران برای ایران ایجاد کرده است


آمریکا بعد از توافق ژنو هر 9 روز یک بحران برای ایران ایجاد کرده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اندیشکده یقین در همدان گفت: آمریکا از زمان توافقات ژنو با یک آهنگ مشخص هر ۹ روز یک بحران برای دولت به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن عباسی در نشستی با موضوع خوب، بد، زشت در نبردی مشکوک(3) در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان، ضمن گرامی‌داشت روز کارگر و روز معلم اظهار کرد: متأسفانه زندگی زالوصفتانه در بازار کار رواج یافته و برخی که دیر آمده‌اند می‌خواهند زود بروند و باید تلاش شود تا اثر این افراد از جامعه زدوده شود.

وی با طرح این سؤال که مسئله رویارویی ایران با آمریکا در تئوری بازی‌های سیاسی در کجا قرار دارد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی بین ایران و آمریکا وجود دارد که آمریکا در این رویارویی، استراتژی‌های مختلفی به کار بسته است.

آمریکا با واقعه 11 سپتامبر ذهنها را از مشکلات اقتصادی خود دور کرد

عباسی با اشاره به واقعه 11 سپتامبر در سال 80 تصریح کرد: بر همه دنیا مشخص شد که این واقعه توسط خود آمریکا طراحی و انجام شد و یک کارگردان آمریکایی یک فیلم سینمایی در این زمینه تولید کرده که در آن به جزئیات طرح تخریب برجهای دوقلو توسط آمریکا و سپس حمله به عراق و افغانستان به‌بهانه آن اشاره شده است.

وی بیان کرد: برجهای دوقلو از نظر معماری و عمرانی مشکل داشتند و قرار بود در سال های آینده توسط دولت تخریب شود ولی آنها از این امر استفاده و به افغانستان حمله کردند.

عباسی گفت: در اوایل این رخداد 14 دلیل مبنی بر اینکه این اقدام نمی‌تواند توسط گروه القاعده انجام شده باشد، ارائه شد، حال امروز شاهد این هستیم که  در این زمینه در آمریکا فیلم سینمایی تولید شده روشنگری می‌کنند.

وی بیان کرد: در آن زمان ایالات متحده آمریکا با این اقدام توانست اذهان عمومی و سایر کشورها را از مشکلات اقتصادی خود دور کند به‌طوری که در آن زمان آمریکا چهار تریلیون دلار بدهی داشته و این رقم در حال حاضر به 17 تریلیون دلار رسیده است.

شیوه استکباری آمریکایی علیه ایران کاهش نداشته است

این تحلیلگر سیاسی  در این نشست با اشاره به اینکه دولت اصلاحات در سال 80 مبحث گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد، اظهار کرد: در آن زمان 150 کشور جهان این موضوع را تأیید کردند ولی در همان سال آمریکا اسلحه به دست گرفت و ترکتازی را در منطقه آغاز کرد.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا در هر صورت اقدامات خود را علیه ایران انجام می‌دهند، تصریح کرد: در همان سالها بود که ایران، کره شمالی و عراق  را محور شرارت اعلام کردند و این در حالی بود که ایران به‌دنبال صلح و اعتماد سازی بود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه عربستان نیروهای لازم برای شورش در کشورهای منطقه را تأمین می‌کند، گفت: این کشور به‌علت اینکه از طریق نفت تمامی نیازهای آمریکا را تأمین می‌کند در محور شرارت نیست.

وی با بیان اینکه دولت اصلاحات اعلام کرد که دولت سازندگی در گفت‌وگو با ملتها سعه صدر نداشته است، افزود: در دولت سازندگی تمامی شرایط تحقیرانه صندوق بین المللی پول را برای بهبود روابط پذیرفتیم ولی در نهایت یک دادگاه محلی در آلمان رئیس جمهور وقت را تروریست دانسته قرار پیگرد قانونی وی را صادر کرد.

عباسی عنوان کرد: اعتماد سازی دولت سازندگی و اصلاحات نتوانست از رویکرد استکباری آمریکایی نسبت به ایران بکاهد.

وی اعلام کرد: آمریکا از سال 82 با طرح بهانه‌هایی همچون پرونده نقض حقوق بشر، پرونده فقدان دموکراسی در ایران، پرونده تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریست به‌دنبال براندازی ایران بود.

عباسی با اشاره به اینکه مهمترین دستاویز آمریکا علیه ایران پرونده هسته‌ای ایران بود، بیان کرد: در سال 82 تیمی متشکل از اعضای فعلی دولت تدبیر و امید با سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به مذاکره نشستند و حاضر به اعتماد سازی از طریق تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران شدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به‌دنبال این بودند تا بعد از تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال 82 اقتدار ملی را مخدوش و به ایران حمله کنند که در این زمینه موفقیت لازم را کسب نکردند.

آمریکا هرچه قوی‌تر می‌شود، بیشتر می‌ترسد

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا از سال 80 چندین استراتژی برای برخورد با ایران داشته است، گفت: آمریکا در سال 80 دکترین هویج و چماق را علیه ایران  اجرا کرد، این استراتژی برای عراق اجرا شد که 14 ماه به طول انجامید.

وی افزود: در این استراتژی اتحادیه عرب و اروپا نقش هویج و آمریکا و اسرائیل نقش چماق را به‌عهده داشتند، اتحادیه‌ها از عراق می‌خواستند که در قبال موارد ناچیز بمبهای هسته‌ای خود را معدوم کند در غیر این صورت آمریکا و اسرائیل به وی حمله می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: هم اکنون آمریکا از ایران نیز می‌خواهد که بمبهای خود را نابود کند و این امر نشان می‌دهد که آمریکا هرچه قوی‌تر می‌شود بیشتر می‌ترسد.

وی با اعلام اینکه در این ایام استراتژی هویج و چماق قرار بود توسط سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ایران اجرایی شود، اعلام کرد: این نوع دکترین توهین و تحقیر آمیز است و از آن‌سو که ملت و مردم ایران تحقیر را برنمی‌تابند سبب شد تا این سیاست درباره ایران تغییر کند.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: آمریکایی‌ها در سال 83 دکترین شوک و بهت را علیه ایران اجرایی کردند، در این دکترین در ابتدا باید به جامعه شوک وارد می‌شد که پس از این اقدام جامعه در بهت بوده به‌راحتی می‌توان آن را از پای درآورد که این سیاست نیز در ایران پاسخ نداد.

آمریکایی‌ها در انتخابات 84 به‌دنبال انقلاب مخملی بودند

عباسی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سال 84 به‌دنبال انقلاب مخملی در ایران بودند، گفت: آمریکایی‌ها با مطرح کردن تقلب در انتخابات به‌دنبال انقلاب مخملی در ایران بودند که در این زمینه نیز تنها تعداد اندکی پاسخ آنها را برای تجمع داده و در نتیجه این استراتژی نیز با شکست روبه‌رو شد.

وی اعلام کرد: با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد در سال 84، دکترین جدیدی بین ایران آمریکا ایجاد شد و در این استراتژی ایران تحت عنوان دکترین جربزه مرغ به آمریکا حمله می‌کرد.

وی تصریح کرد: در این استراتژی هیچ‌یک از کشورهای طرف از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند و بیشترین زمان در تاریخ دو ماه بوده ولی از سال 84 تا 92 توسط دولت احمدی نژاد اجرایی شد.

تحلیلگر سیاسی ایران اعلام کرد: غرب در سال 85 استراتژی قورباغه را علیه ایران راه‌اندازی کرد، آمریکا در این استراتژی به‌دنبال این بود که ایران را با تحت فشار گذاشتن از خارج نابود کند که به‌علت شرایط اقتصادی نابسامان دنیا این سیاست نمی‌توانست تأثیر چندانی علیه ایران داشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه در فروردین ماه 86 نخستین قطعنامه سازمان ملل علیه ایران صادر شد، گفت: در این ایام سیاست‌مداران آمریکایی با استراتژی آنفولانزای نیویورکی به‌دنبال براندازی ایران بودند.

وی تصریح کرد: نفرت از اسلام و شماتت اسلام، نفرت از ایران و شماتت ایران، نفرت از نظام و شماتت نظام، نفرت از مسئولان و شماتت آنها و در نهایت نفرت از مردم و شماتت قومیت‌ها از جمله راهبردهای آنان در عملیاتی کردن استراتژی آنان بود.

این تحلیلگر سیاسی اعلام کرد: آمریکایی‌ها با این سیاست به‌دنبال تخریب فرهنگ ایران باستان و فرهنگ اسلام بودند.

عباسی با اشاره به اینکه عدم نتیجه استراتژی آنفولانزای نیویورکی سبب شد تا آمریکایی‌ها دکترین آژاکس2 را در سال 88 در ایران اجرا کنند، اظهار کرد: این استراتژی برای نخستین بار در زمان مصدق اجرایی شد و در این سیاست به‌دنبال این هستند تا طرف مقابل دست به خودکشی بزند.

وی افزود: فتنه در قالب آژاکس2 چند روز قبل از انتخابات 88 تحت گزارش "کدامین راه به ایران" شکل گرفت و با طرح واژه "دروغ" به‌دنبال این بود که به اهداف خود در ایران برسد که با استحکام نظام رو‌به‌رو شد.

عباسی افزود: دشمن در این سیاست به‌دنبال این بود تا جامعه ایرانی را به خودکشی برساند و از این رو استراتژی مدارا در ایام هشت‌ماهه اغتشاشات را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 88 وقتی متوجه شدند که با عملیات مسالمت آمیز نمی‌توانند به نتیجه برسند دست به تحریک گروه‌های اعتراضی زدند، اعلام کرد: با تحریک مردم و گروه‌ها به‌دنبال این بودند تا جامعه نسبت به آنها خشونت نشان دهد ولی نظام با خویشتن‌داری این مرحله را پشت سر گذاشت تا مردم در 9 دی ماه 88 تمامی سیاست‌های غرب را خنثی کردند.

دکترین هویج و چماق علیه دولت تدبیر و امید

عباسی با بیان "در سالهای 89 و 90 در زمینه سیاست‌های آمریکایی با رکود روبه‌رو هستیم" گفت: اما مسائل سیاسی در ایران با خانه‌نشینی رئیس جمهور وقت و شکل‌گیری جریان انحرافی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای فروپاشی شوروی سابق در مدت 45 سال سه استراتژی اجرا کرد، گفت: برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از سال 80 تا 92 تعداد زیادی استراتژی در نظر گرفتند که هیچ‌یک موفق نشد؛ آمریکا دوباره دکترین هویج و چماق را علیه ایران اجرایی می‌کند.

آمریکا بعد از توافق ژنو هر 9 روز یک بحران برای ایران ایجاد کرده است

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: آمریکا از زمان توافقات ژنو با یک آهنگ مشخص هر 9 روز یک بحران برای دولت به وجود آورده است، برای نمونه  تصویب قطع‌نامه علیه ایران در فروردین ماه امسال، جلوگیری از ورود نماینده ایران در سازمان ملل به خاک آمریکا و مصادره اموال بنیاد علوی در آمریکا به‌ارزش 6 میلیارد دلار از جمله بحران‌های آمریکا بعد از توافق ژنو بوده است.

وی با بیان "در چنین شرایط فشار‌، امید به بیرون از کشور اقدامی واهی است" گفت: در شرایط فعلی باید با تولید منطقی، مصرف کالای داخلی، قناعت و اجرای مکتب اسلامی به‌دنبال مقاوم سازی بدنه اقتصادی کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم.

بدهی 52 تریلیون دلاری تمامی کشورهای جهان

عباسی تصریح کرد: بدهی کشورهای جهان در سال 82، 22 تریلیون دلار بوده که این رقم در سال گذشته به 52 تریلیون دلار رسیده که نشان دهنده اقتصاد ورشکست و فروپاشیده جهان است.

وی عنوان کرد: میزان بدهی آمریکا، ژاپن، یونان، استرالیا، کره جنوبی و کشورهای پیشرفته از سایر کشورها بیشتر است و پیش‌بینی شده که بدهی کشورهای جهان در سال آینده از مرز 55 تریلیون دلار می‌گذرد.

وی همچنین افزود: این بدهی‌ها به‌علت چاپ بدون پشتوانه اسکناس توسط دولت‌هاست، به‌طوری که آمریکا از سال 1972 چاپ دلار بدون پشتوانه طلا را آغاز کرده و همین امر سبب شده تا در حال حاضر با 18 تریلیون دلار بدهی بزرگ‌ترین بدهکار جهان لقب بگیرد.

عباسی با اشاره به اینکه در سال 87 اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد ایران حق انجام معامله با پول رایج کشورهای طرف را ندارد، گفت: مشکل اصلی ایران در زمینه اقتصاد این است که ریال با دلار در جامعه جهانی سنجیده می‌شود.

وی اعلام کرد: استادان اقتصاد دانشگاه‌های ایران باید در این زمینه جامعه را روشن کنند که متأسفانه به آموزش مکاتب اقتصادی غربی پرداخته هنوز باور ندارند که این مکاتب از دور خارج شده‌اند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه چندین سال بحث چرایی پشتوانه ریال توسط دلار مطرح است، اعلام کرد: مهمترین عامل جهل جامعه به‌خاطر استادان اقتصاد است چرا که هنوز در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

استادان اقتصاد‌، اقتصاد روز را تدریس کنند

عباسی با بیان اینکه انجام معاملات بین کشورها بدون دلار پاشنه آشیل آمریکا محسوب می‌شود، اظهار کرد: استادان اقتصاد دانشگاه‌های ایران باید علم اقتصاد روز و عملیاتی در جامعه را تدریس کنند نه‌اینکه هنوز در دانشگاه‌ها اقتصاد مکتب آدام اسمیتی را که خود غرب هم دیگر از آن استفاده نمی‌کنند، آموزش دهند.

وی اعلام کرد: علم اقتصاد سقوط کرده و استادان دانشگاه مقصران اصلی این امر هستند چراکه براساس مکاتب قدیمی و منسوخ شده تئوری مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه خلق پول در دنیا بشر را نابود می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه رباخواری سازمان یافته در ایران شکل گرفته و هرگاه این مسئله در تاریخ بشر بروز کرده سبب نابودی شده است.

عباسی با اشاره به اینکه بانک‌ها به بساز و بفروش تبدیل شده‌اند، گفت: امام خمینی(ره) در صحبت‌های خود تأکید داشتند که اجازه ندهید پول کار کند چرا که مانع از تولید و اشتغال می‌شود ولی متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که بانک‌ها با تبلیغات گسترده پول مردم را به‌بهانه به‌کارگیری در بخش صنعت و تولید می‌گیرند ولی در سیستم ربا و سودخواری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها به‌صورت قارچ‌وار در حال افزایش هستند، گفت: سرانه بانک در ایران بیش از متوسط جهانی است و باید به این امر توجه داشته باشیم که کارکنان بانک تولیدکننده نبوده و تنها مصرف کننده هستند.

عباسی با اشاره به اینکه سوداگری دنیای غرب را نابود کرده است، بیان کرد: بارها مراجع تقلید اعلام کرده‌اند که سیستم بانک‌داری ایران ربایی است ولی کسی برای اصلاح آن اقدامی نمی‌کند و همین امر سبب می‌شود تا مفاسدی همچون بابک زنجانی و پرونده‌های سه هزار میلیارد تومانی شکل بگیرد.

چرا استادان اقتصاد از این اشتباهات خود توبه نمی‌کنند؟

رئیس اندیشکده یقین استادان اقتصاد را در این زمینه مقصر دانست و گفت: استادان اقتصاد اشکالات مکاتب منحط غرب را برای مردم و جامعه نمی‌گویند و این در حالی است که اقتصاد غرب دچار انحطاط شده است، چرا استادان اقتصاد از این اشتباهات خود توبه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مگر استادان اقتصاد از حقوق بیت المال ارتزاق نمی‌کنند، گفت: مگر استادان اقتصاد مدعی دکتری نیستند پس باید خود در این زمینه تئوری ارائه دهند نه‌اینکه مکاتب منسوخ شده غربی را برای دانشجویان بازگو کنند.

عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکایی در حال فروپاشی است، بیان کرد: با این حال استادان دانشگاه‌های ایران بر این باورند که اقتصاد ایران نامناسب است و این در حالی است که اقتصاد آمریکا به‌صورت دومینووار در حال ورشکستگی است.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که آیات قرآن تئوری و سپس عملی نشود، فلاکت هفت میلیارد جمعیت جهان ادامه دارد، اظهار کرد: سود و رباخواری جنگ با خداست و همین امر عذاب‌ها و نابودی بسیاری را در پی دارد که از آنها غافل شده‌ایم.

مسئولان کشور تئوری‌های شکست‌خورده غرب را اجرا می‌کنند

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه مسئولان اقتصادی کشور تئوری‌های شکست خورده غرب را اجرا می‌کنند، تأکید کرد: اقتصاد نئوکینزی در یونان شکل گرفته و سبب نابودی اقتصاد این کشور شد و باز با این حال به‌دنبال اجرای این تئوری‌ها در کشور هستیم.

وی اعلام کرد: دولت قبل با توسعه تئوری‌های لیبرالی اقتصاد ایران را نابود کرد و با اجرای طرح اقتصادی فریدمن در زمینه اقتصاد مقررات زدایی کرده مردم را به وضعیت تأسف‌باری کشاند.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon