تغییر تمام کتب درسی تا سال ۹۶/ ۵۰ساعت آموزش خارج از کلاس


مدرسه

خبرگزاری تسنیم : رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تغییر تمام کتب درسی تا سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،‌رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تمام کتب درسی تا سال 96 بر اساس برنامه ‌درسی ملی به طور کامل تغییر می‌کند، گفت: بر اساس برنامه درسی ملی، 50 ساعت آموزش رسمی خارج از کلاس پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه نقشه اصلی تولید محتوا و بسته آموزشی بر اساس برنامه درسی ملی خواهد بود، اظهار داشت: در مؤلفه‌هایی مانند معلم، نگاه به مدیر مدرسه، دانش‌آموز، بسته آموزشی، فضا و ساعات آموزشی و روش‌های آزمون، اصلاحات لازم صورت می‌گیرد و بر اساس برنامه درسی ملی طراحی و تدوین خواهند شد.

وی به وضعیت کتب درسی اشاره کرد و ادامه داد: کتاب‌های پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی و اول «متوسطه اول» (اول راهنمایی) همسو با برنامه ‌درسی ملی تغییر کرده‌اند؛ اما کتاب پایه ششم ابتدایی بر اساس دانش پایه پنجم ابتدایی و اهداف دوره ابتدایی قبل تدوین شده‌ است که پس از آنکه کتب پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی را بر اساس برنامه درسی ملی تدوین کردیم، کتب پایه ششم نیز اصلاح می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه اهداف دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی تدوین می‌شود، افزود: در برنامه درسی ملی 50 ساعت آموزش رسمی خارج از کلاس پیش‌بینی شده است و 50 ساعت نیز در اختیار ادارات آموزش و پرورش مناطق قرار دارد که بر اساس اقتضائات منطقه‌ای و محلی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال محقق می‌شود، گفت: دو سال از این 6 سال سپری شده است و در سال 96 تمام کتب درسی تغییر می‌یابد.

برپایه این گزارش،‌رئیس‌جمهور مصوبه برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران را 28 اسفند 91 برای اجرا به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد؛ وزیر آموزش و پرورش نیز طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مصوبه «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسات 857 تا 872 شورای عالی آموزش و پرورش را برای اجرا ابلاغ کرد.

«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران»، بُن مایه و فونداسیون همه دروس بوده و به عنوان نقشه راه تمام کتاب‌های درسی است که نحوه اداره کلاس، ساماندهی زمان تدریس، شیوه‌ها و فنون تدریس، هم‌نوایی و توالی بین دروس بر مبنای آن تعیین می‌شود.

این برنامه، تعیین کننده محتوای همه کتب درسی و فعالیت‌های برنامه و فوق برنامه درون و برون مدرسه‌ای است که برای طی مراحل قانونی و تصویب نهایی آن در شورای عالی آموزش و پرورش و توشیح آن توسط رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش بیش از سه سال کار کارشناسی و محتوایی وسیع و متراکم صورت گرفته و برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» تدوین شده است تا خلأ فقدان سندی معتبر و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی را جبران کند.

«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مبنای تمام فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به‌معنای تأیید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon