حجم انبوه اندیشه چینی در کارتون‌ها به کودکان ایرانی منتقل می‌شود


حجم انبوه اندیشه چینی در کارتون‌ها به کودکان ایرانی منتقل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه حجم انبوه اندیشه و باور ثنویتی باکارتون‌های چینی به بچه‌های ایرانی منتقل می‌شود، گفت: این کار با شگردهای هنری به کودک بی‌دفاع منتقل می‌شود و بعد ما می‌خواهیم در دانشگاه به او توحید بیاموزیم که دیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسن عباسی عصر امروز در جمع اساتید و دانشجویان بسیجی گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، با بیان اینکه شرایط پوشش در جامعه، رسانه، سایبر و ذهن انسان‌ها سبب می‌شود که شیطان در ذهن انسان نفوذ کند، اظهار کرد: انسانی که ارامش روحی و روانی ندارد تحت تاثیر نفوذ شیطان قرار می‌گیرد.

وی افزود: درک حضور خداوند برای برطرف کردن این چالش ها نیاز است و باید درک توحدیدی در این زمینه داشت و مهندسی معکوس سبب ایجاد چالش می‌شود، هنر بزرگ امام خمینی(ره) این بود که دین را وارد عرصه کرد تا مشکلات فرهنگی را برطرف کند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به فرهنگ نظام تثلیث که در مسحیت پدر، پسر و روح‌القدس است، گفت: اساس عالم یا در کلمه، یا در کمیت یا در کیفی است و این نظام تثلیثی بر این سه مبنا در عدد، عنصر و لوکوس است.

عباسی با بیان اینکه نظام معرفت تثلیثی سه را جمع نمی‌کند، تصریح کرد: اساس هر دوره غرب، باستان، مسیحی و پس از رنسانی سه کلمه در نظام معرفت است.

وی با بیان اینکه ژاپن نظام معرفت ثنویتی عدد دو است، گفت: به عنوان مثال شب و روز، زن و مرد، سفید و سیاه که در آن تضادها باید به یک تعادل برسند که این اشتباه است در کارتون‌هایی که برای کودکان ایرانی هم به نمایش گذاشته می‌شود خیر و شر را لازم و ملزوم می‌دانند در صورتی که این غلط است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه نظام دانشگاهی ما امروز تثنیثی و هنر ما امروز ثنویتی است، افزود: چه حجم انبوه اندیشه چینی و باور ثنویتی به بچه‌های ایرانی منتقل می‌شود و در کارتون‌های پاندای کونگ‌فو کار و دختر اژدها به زیباترین شکل ممکن و زیبایی هنری ثنویت به کودک ما منتقل می‌شود و کودک بی‌دفاع را در برابر این تهاجم تنها گذاشته‌ایم و بعد در دانشگاه می‌خواهیم به  او توحید یاد بدهیم که جوابگو نیست.

عباسی با بیان اینکه نظام تثلیثی در دانشگاه  و نظام ثنویت در حوزه هنر ورود کرده و محصول به توحید میل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در قرآن ثنویت آمده که شامل جن و انس، شب و روز، زن و مرد بوده که ضد هم ولی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه حق و باطل، کفر و ایمان، شک و یقین، نور و ظلمات و هدایت و ضلالت در قرآن بیان شده که حد وسط ارسطویی اینجا جواب نمی‌دهد،گفت: یکی از اینها می‌ماند و دیگری از بین می‌رود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه چالش در آموزش و پرورش بررسی کتاب‌های درسی است، اظهار کرد: کتاب‌های درسی ایران نیاز به بازنگری دارد و باید این تغییر و تحول انجام شود.

عباسی افزود: اقتصاد کشور نیازمند تحول جدی است و این تحول باید در نظام دانشگاهی ایجاد شود زیرا نسلی دارد از پشت سر می‌آید که به این موضوعات اشراف و به آن سوی اطلاعات دسترسی دارد و ماها را در می‌نوردد و این از چالش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آنچه در فیزیک می‌خوانیم علم جعل است، گفت: آنها می‌گویند جای طبیعت خلقت بگذارید اما این کار جعل است.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران خاطرنشان کرد: اگر قرار شد نگاه توحیدی به وجود بیاید باید در 14 رشته تحصیلی خاص کشور تحول ایجاد کنیم.

عباسی با بیان اینکه ما منتظر هستیم تا غربی‌ها محتوای قرآن را برای ما بنویسند، افزود:  در معرفت توحیدی آمدیم یکی یکی از رشته‌های ما تحول جدی نسلی از دختران، پسران و طلاب به شکل جدی جلو می‌روند و یکی یکی رشته های تحول را سپری می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه‌ها از این مسئله کاملا غافل هستند و تنها به کشت ارشاد محدود می شویم و اسم‌اش را امر به معرف می‌گذاریم، گفت: نقد مقامات حکومتی را نقد می‌گوییم نه امر به معروف.

رئیس اندیشکده یقین افزود: معنی انسان به عنوان حیوان ناطق بوده و فروید آن را به عنوان حیوان غیرقابل اعتماد معرفی می‌کند در حالی که بعد حیوانی یک وجه انسانی بوده و به عنوان عابد دارای تدبیر و اندیشه است.

عباسی با بیان اینکه در دکترین فرهنگی چه انسانی تراز است، گفت: شهیدان فهمیده، همت، احمدی روشن و سایر شهدا و علمای بزرگی مانند بهجت فومنی و دیگر علما انسان‌هایی دارای تراز بالا هستند که اینها را با معیار ارسطو نمی‌سنجند.

وی افزود: مردم به نام شهدا، قرآن و اسلام به ما اعتماد کردند و فرزندان خود را در مدرسه و دانشگاه به ما سپردند تا به آنها توحید یاد بدهیم پس باید در کنار علوم و فنون غربی به آنها توحید بیاموزیم تا دربرابر تهاجم‌های بیگانه مقاوم باشند و کاربردی کار کنند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon