تقویت بینایی و شنوایی با کاهش مصرف غذای روزانه


تقویت بینایی و شنوایی با کاهش مصرف غذای روزانه

خبرگزاری تسنیم: دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: گرسنگی و تشنگی موجب تقویت بویایی، شنوایی و بینایی، جلوگیری از چاقی مفرط، ریشه کن کردن بیماری‌های رطوبی و از بین بردن نفخ و بادهای بدن می‌شود.

ژاله علی اصل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: افراد در حالی که اشتها به مصرف غذا دارند، دست از غذا بکشند، زیرا هنگام هضم، غذا متخلخل شده و معده پر می‌شود، لذا باعث سوءهضم و فساد می‌شود.

به گفته وی هنگام اشتها به غذا آن را دفع نکند زیرا باعث ریخته شدن صفرا و مواد ردی (بد) به معده و ایجاد تهوع، قی، اسهال می‌شود، لذا تأخیر غذا بیشتر از 30 دقیقه و نهایتاً یک ساعت خوب نیست.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: رعایت جانب اعتدال در خوردن ادویه تند و احتیاط این است که اگر شخص مدتی ادویه تند و غلیظ در غذا مصرف کند باید مدتی هم ادویه سبک و لطیف در غذاها به کار ببرد.

علی اصل عنوان کرد: غذا را باید به تناسب نیروی هاضمه انتخاب کرد و هاضمه قوی غذای پر قوت و غلیظ مانند گوشت بره،کباب و تخم مرغ آب پز و هاضمه ضعیف باید غذاهای لطیف و زودگذر از معده و امعا مانند سبزی‌ها و گوشت‌های لطیف مصرف کرد.

وی ادامه داد: اگر غذا منحصر به یک نوع باشد و شخص به تدریج و دفعات زیاد از آن بخورد هاضمه بر آن مسلط بوده و بیشتر ماده غذایی آن را به داخل عروق نفوذ داده و کمتر چیزی از آن با فضولات دفع شده و بدن فربه می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: اگر غذا مختلف و رنگارنگ بوده و در یک وعده مقدار زیادی از آن خورده شود بیشتر آن قبل از جذب با فضولات دفع شده و چیزی از آن به رگ‌ها نرسیده و شخص لاغر می‌شود.

علی اصل درباره منافع گرسنگی و تشنگی خاطرنشان کرد: گرسنگی و تشنگی موجب از بین بردن امتلا و کم کردن خون ، تقویت بویایی، شنوایی و بینایی ، جلوگیری از چاقی مفرط ، ریشه کن کردن بیماری‌های رطوبی و از بین بردن نفخ و بادهای بدن می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon