الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به گفتمان عمومی تبدیل شود


الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به گفتمان عمومی تبدیل شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه ریشه ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه ناشی از رباخواری و نفاق است، گفت:‌ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به گفتمان مردمی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ حسن عباسی شامگاه شنبه در همایش درآمدی بر دکترین اقتصادی و فرهنگی جواد الائمه (ع) در سالن شهید حجت‌الاسلام انصاری مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به ولادت امام جواد (ع)، اظهار کرد: کارکرد دین عدل و قسط است.

وی با بیان اینکه عدل رو به روی جور است و کسی که عقل بر نفس وی حکومت نداشته باشد در جور است، افزود: کسی که عقل بر نفس وی حکومت کند انصاف دارد و فرد منصف حق واقعی را به دیگران می‌دهد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه اگر قسط را از دین بگیریم چیزی از آن باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: قوام به قسط بودن را در بین مسئولین کم می‌بینیم و زمانی باید از جامعه قوام به قسط داشته باشیم که خواص جامعه قوام به قسط داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ظلمی بالاتر از این نیست که با تابلوی دین کارهایی انجام شود که ضد دین است، گفت: 65 مرتبه در قرآن کریم ایمان و عمل صالح در کنار هم به کار رفته است.

عباسی  خاطرنشان کرد: گاهی اوقات جامعه نیت و ایمان داد ولی عمل صالحی از آن سر نمی‌زند و ایمان بدون عمل صالح ارزشی ندارد.

مسئولان باید قوام به قسط داشته باشند

وی با بیان اینکه مسئولان باید قوام به قسط داشته باشند، تصریح کرد: امروز در جامعه ایمان وجود دارد ولی عمل وجود ندارد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه در قالب نظام‌سازی حرفه‌ای باید نیت، اراده و عمل داشته باشیم، افزود: همه ما و مسئولین نیت و اراده خود را این قرار دهیم که جامعه آرمانی محقق شود و عمل را در زندگی جاری کنیم.

وی تاکید کرد: القاعده چیزی حدود 200 هزار نفر را در سوریه به شهادت رسانده است و جریان‌های تکفیری ضربات زیادی را به اسلام وارد کردند.

عباسی با اشاره به حادثه کربلا و شهادت امام حسین (ع)، تصریح کرد: 1250 سال قبل تعداد 37 نفر از فرزندان و نوادگان امام کاظم (ع) در نواحی مختلف و تعداد 34 نفر برای تبلیغ تفکر شیعی وارد ایران شدند که پایه‌گذار شیعه‌شدن ایران بودند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) به طور متوسط سالانه 35 میلیون زائر دارد، اظهار کرد: فرزندان امام کاظم (ع) با سفر به نقاط مختلف کشور در این تلاش بودند تا به مردم بگویند که امام رضا (ع) ولیعهدی را نپذیرفته و زیر فشار است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه دشمنان امام کاظم (ع) با آوردن اندیشمندان یونانی برای مردم اجازه نمی‌دادند تفکر شیعی به آن‌ها منتقل شود، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه به روند آرمانی برسد باید سیره و زندگانی ائمه اطهار (ع) را الگوی خود قرار دهیم.

ریاکاری و نفاق از آسیب‌های اصلی امروز جامعه است

وی افزود: نفاق و ریا زمانی شکل می‌گیرد که جریان غالب در ظاهر حق است و ریاکاری و نفاق از آسیب‌های اصلی امروز جامعه است.

عباسی با اشاره به اینکه منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم و با منتظرآمدن فرق دارد، تصریح کرد: حضرت مهدی (عج) منتظر ما است و باید به سمت ایشان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه اخوان المسلمین مصر 90 سال در مصر تلاش کرد ولی یک سال بیشتر نتوانست حکومت کند زیرا ساز و کار تعامل با مردم را نمی‌دانستند، افزود: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به گفتمان مردمی تبدیل شود.

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: آرت الیویر شهردار سابق بلفلاور در ایالت کالیفرنیا و معاون نامزد آزادی‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 چند روز پیش به ایران سفر کرده بود، وی تهیه‌کننده فیلم Operation Terror در زمینه 11 سپتامبر است که نگاهی انتقادی و سؤال برانگیز به واقعه 11 سپتامبر دارد که چند روز پیش توسط FBI بازداشت شده است که نشان می‌دهد عدالت در آمریکا وجود ندارد.

وی با تصریح بر اینکه ریشه ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه ناشی از رباخواری و نفاق است، اظهار کرد: اگر هر فردی در روز یک گناه کوچک انجام دهد چیزی حدود 7 میلیارد گناه در جهان صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده رحمت خداوند است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon