واردات بنزین به کشور روزانه ۵.۵ میلیون لیتر اعلام شد


واردات بنزین به کشور روزانه 5.5 میلیون لیتر اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: در صورتی که افزایش نرخ ها تأثیر خود را در مدیریت بهینه مصرف در شروع سفرهای تابستانه از دست بدهد و شاهد افزایش بی رویه مصرف بنزین در داخل کشور باشیم، احتمال افزایش واردات بنزین وجود دارد.

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در سال گذشته متوسط میزان واردات بنزین ایران 3.5 میلیون لیتر در روز بود که این رقم از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط به 5.5 میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی افزود: ترجیح ما این است که تا قبل از اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار تولید شود، بنزین مرغوب تر از بنزین پتروشیمی ها را وارد کشور کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه میزان واردات بنزین ارتباط مستقیم با حجم مصرف در داخل کشور دارد، گفت: در صورت اینکه افزایش نرخ ها تأثیر خود را در مدیریت بهینه مصرف در شروع سفرهای تابستانه از دست بدهد و شاهد افزایش بی رویه مصرف بنزین در داخل کشور باشیم، احتمال افزایش واردات بنزین برای پاسخگویی به نیاز داخلی بخش حمل و نقل کشور وجود دارد.

به گزارش تسنیم، وزارت نفت ابتدای سال جاری، نیاز سال 93 کشور به واردات بنزین را حدود 10 میلیون لیتر در روز پیش بینی کرد و درخواست تصویب افزایش واردات بنزین تا سقف 10 میلیون لیتری را به هیئت دولت فرستاد. اگرچه به طور رسمی نسبت به تصویب این طرح در دولت، اظهار نظری نشده اما رشد واردات بنزین نشان می دهد این مجوز از سوی دولت به وزارت نفت داده شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه