پیشگیری از ریفلاکس و بی‌اختیاری با ورزش


پیشگیری از ریفلاکس و بی‌اختیاری با ورزش

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی گفت: اگر ورزش صورت نپذیرد، رطوبت زائد در بدن انباشته می‌شود و دیده شده که در برخی از افراد این رطوبت زائد بدن موجب شل شدن بافت‌ها و بی‌اختیاری ادرار، ریفلاکس می‌شود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سید مهدی میرغضنفری درباره مکانیزم ورزش بر بدن، اظهار داشت: ورزش را آرام آرام باید آغاز کرد و ابتدا بدن را باید گرم کرد که به بدن فشار وارد نشود.

به گفته وی اگر کسی می‌خواهد ورزشکار شود، نباید یک دفعه به سراغ تمرینات سنگین برود و به بدن استرس و فشار وارد نکند. همچنین، در هر جلسه ورزش تمرینات را به تدریج افزایش دهد.

این دکترای فیزیولوژی و متخصص طب سنتی افزود: وقتی شخصی ورزش می‌کند به دلیل اینکه عضله به خون نیاز دارد خون را به طرف خود می‌کشد، به همین دلیل افراد نباید پس از غذا خوردن به ورزش بپردازند زیرا بافت‌های بدن در حال کار کردن هستند و خون را به طرف خود می‌کشند و اگر ورزش صورت پذیرد، خون را از سیستم گوارش منحرف می‌کند.

میرغضنفری اضافه کرد: ورزش پس از غذا موجب فساد هضم می‌شود و هضم خوبی صورت نمی‌پذیرد، بنابراین قبل از هضم، غذا از معده خارج می‌شود و به اصطلاح غذای خام به سلول‌ها می‌رسد. براین اساس بدن پس از صرف غذا باید 2 تا 3 ساعت به حال آرامش باشد تا هضم خوبی در بدن صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همان قدر که ورزش قبل از غذا برای بدن مفید است ورزش بعد از غذا به بدن آسیب می‌رساند؛ بهتر است چند قدم پس از غذا قدم زده شود تا غذا در قعر معده قرار گیرد که فرایند هضم به خوبی صورت پذیرد.

این دکترای فیزیولوژی و متخصص طب سنتی گفت: همه افراد به ورزش نیاز دارند حتی افراد لاغر؛ البته نوع ورزش با توجه به سن، مزاج، چثه و شغل افراد متفاوت است.

میرغضنفری بیان داشت: ورزش حرارت بدن را بالا می‌برد و بدن را برای دفع مواد زائد آماده می‌کند. همچنین، موجب استحکام بافت‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر ورزش صورت نپذیرد رطوبت زائد در بدن انباشته می‌شود و دیده شده که در برخی از افراد این رطوبت زائد بدن موجی شلی بافت‌ها و بی‌اختیاری ادرار و ریفلاکس شده که شخص با کوچکترین عطسه و سرفه‌ای چند قطره ادرار از وی خارج می‌شود. ریفلاکس به دلیل شل شدن دهانه معده ایجاد می‌شود.

این دکترای فیزیولوژی و متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: ورزش از آرتروز پیشگیری می‌کند به دلیل اینکه تاندون‌ها شل می‌شود و سایش استخوان صورت می‌پذیرد، ورزش از شل شدن تاندون‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon