قبر ویران شده خالد بن ولید، یادگار تروریست‌ها در حمص


قبر ویران شده خالد بن ولید، یادگار تروریست‌ها در حمص

خبرگزاری تسنیم: مسجد خالد بن ولید به خاطر داشتن ۹ گنبد و ۲ مناره از شهرت زیادی برخودار است و تروریست‌ها آن را تبدیل به نماد جنگ‌طلبی و مرکز فرماندهی خود کرده بودند.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم،با خروج تروریست‌های تکفیری از شهر حمص، هزاران نفر از ساکنان این شهر برای نخستین بار در سه سال گذشته، با امید بازسازی شهر به خانه‌هایشان بازگشتند.

صدها نفر از تروریست‌های مسلح که دو سال در محاصره ارتش سوریه بودند، بر اساس توافقی پذیرفتند که در ازای آزادی شماری از گروگان‌ها، پایگاه‌هایشان را تحویل دهند و شهر را ترک کنند. این توافق چهارشنبه گذشته اجرا شد.

«طلال البرازی» استاندار حمص با بیان اینکه به خواست خدا از امروز شهر حمص به شهر عاری از سلاح و افراد مسلح تبدیل خواهد شد گفت:‌ حمص قدیمی با ویرانی و تخریب گسترده مواجه است و 70 این بخش شهر به طور کامل تخریب شده است.

استاندار حمص با بیان اینکه هم اکنون تلاش‌ها بر بازسازی حمص قدیم متمرکز است، تاکید کرد که بازسازی این منطقه زمان زیادی را طلب می‌کند، اما هم اکنون بازسازی مناطق مهم و اساسی را آغاز خواهیم کرد.

شهر حمص که زمانی «پایتخت انقلاب» نامیده می‌شد، اینک در تصرف کامل نیروهای ارتش سوریه درآمده و چیزی که امروز بیش از همه در حمص دیده می‌شود، تلاش شهروندان برای غبارروبی از شهر و از خانه‌هایشان است.

در مرکز شهر حمص مسجد تاریخی خالد بن ولید از صحابه پیامبر گرامی اسلام قرار دارد که تروریست‌های تکفیری با کار گذاشتن مواد منفجره اقدام به منفجر کردن این مسجد کرده که موجب وقوع آتش سوزی در بخش‌هایی از آن شد.

این مسجد به خاطر داشتن 9 گنبد و 2 مناره از شهرت زیادی برخودار است و تروریست‌ها آن را تبدیل به نماد جنگ‌طلبی و مرکز فرماندهی خود کرده بودند.

اکنون این مسجد که زمانی حکومت سوریه و حتی شیعیان همواره حرمت این مقبره را به علت انتساب به صحابی پیامبر(ص) نگه می‌داشتند ویران شده و ساکنان حمص پس از بازگشت تاکید کرده‌اند که با کمک یکدیگر آن را خواهند ساخت.

ناآرامی‌های خونین از سال 2011 گریبان‌گیر سوریه است. بر اساس گزارش‌ها، در نتیجه خشونت‌های تروریست‌های تفکیری مورد حمایت غرب و برخی کشورهای عربی در سوریه بیش از 150 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

مسجد خالد بن ولید قبل از تخریب

مسجد خالد بن ولید قبل از تخریب

منبع:ابنا

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon