دولت با نظارت دقیق مانع از سودجویی منفعت‌طلبان شود

دولت با نظارت دقیق مانع از سودجویی منفعت‌طلبان شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران با نظارت دقیق بر کارگزاران دولت مانع از سوجویی برخی منفعت طلبان شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری با حضور در جمع طلاب معتکف در مسجد جامع ملااحمد خوی  با تبریک میلاد امیرمؤمنان(ع) و آغاز ایام البیض و شروع اعتکاف در مساجد اظهار کرد: اعتکاف یک توفیقی است که شامل حال معتکفین شده که به عنوان عبادت خداوند به مدت سه روز در مساجد شهرها حضور پیدا کرده اند.

وی گفت: اعتکاف سنت و سیره رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) بوده که از صدر اسلام تا کنون مورد توجه متشرعین قرار گرفته است.

شکوری خطاب به طلاب معتکف بیان کرد: باید از این توفیق و فیض الهی که شامل حال شما شده است برای آینده خود که رسالت های مهمی را در تبلیغ و ترویج دین و نظام جمهوری اسلامی بر عهده خواهید گرفت استفاده بهینه داشته باشید.

وی با اشاره به میلاد امیرمؤمنان(ع) اظهار کرد: کتاب نهج البلاغه که توسط مرحوم سیدرضی جمع آوری شده و در برگیرنده حدود 241 خطبه ،79 نامه و 480 حکمت است مربوط به دوران حکومت کوتاه 4 سال و چند ماه آن بزرگوار است که خطاب به توده مردم و کارگزاران حکومتی ایراد شده است.

امام جمعه خوی افزود: نامه 45 نهج البلاغه خطاب به عثمان بن حنیف انصاری است که فرماندار آن بزرگوار در شهر بصره بوده است.

وی با اشاره به شخصیت عثمان بن حنیف گفت: او از صحابه رسول خدا(ص) بوده و در جنگ احد و جنگهای پس از آن شرکت داشت و در جنگ جمل در رکاب امیرمؤمنان(ع) به شهادت رسید و در این نامه امیرمؤمنان(ع) خطاب به عثمان بن حنیف می نویسد، اما بعد ای پسر حنیف به من خبر رسیده که مردی از سخاوتمندان اهل بصره تو را به یک میهمانی دعوت کرده تو نیز به سوی آن شتافته و برایت برگزیده شده غذاها آورده شده  و کاسه های بزرگ به پیش تو گذاشته شده است و گمان نمی کردم که تو به غذای قومی بروی که فقیرشان کنار زده شده و توانگرشان دعوت شده است.

شکوری گفت: امام علی(ع) در نامه خود افزوده است، بدان هر مأمومی امامی دارد که به او اقتدا می کند و از نور علم او راه خود را روشن می دارد و بدانید امام شما از دنیای خود به دو تکه لباس کهنه و از خوراک آن به دو قرص نان اکتفا کرده است البته شما قدرت چنین کاری را ندارید ولی با پرهیز و کوشش و عفت و درستی مرا یاری کنید چون به خدا قسم از دنیای شما طلایی ذخیره نکرده ام و از غنیمت های آن مالی پس انداز نکرده ام و در عوض لباس کهنه ام لباس دیگری آماده نساخته ام و از زمین آن یک وجب طلب نکرده ام.

وی با تبیین ویژگی های این نامه امیرمؤمنان(ع) که دنیا را مورد خطاب قرار داده افزود: امام علی(ع) چنین می فرمایـد، ای دنیا از من دور شو در حالی که افسارت بر شانه ات است من از چنگال تو در گریخته و از دام تو نجات پیدا کرده ام و از رفتن به راه های لغزنده تو اجتناب ورزیده ام.

امام جمعه خوی خطاب به معتکفین گفت: آلودگی به دنیا بزرگترین لغزشگاه های بشر بویژه مسئولان حکومتی است و بزرگترین درسی که از محتوای نامه امیرمومنان(ع) می شود گرفت این که آن بزرگوار در عین ابتدایی بودن ابزار ارتباطی بر تمامی کارگزاران خویش اشراف و تسلط داشت و لغزشهای آنان را خیلی سریع بدست آورد لذا باید کارگزاران نظام جمهوری اسلامی این درس را از امیرمؤمنان(ع) بگیرند.

شکوری تصریح کرد: یکی از ضعف های دولت گذشته نبود نظارت بود که سبب شد این همه سوءاستفاده، اختلاس و حیف و میل بیت المال صورت گیرد و در سطح جهان موج های علیه نظام جمهوری اسلامی بوجود بیاید لذا باید دولت جدید به این نکته توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon