تغییر الگوی مصرف انرژی فقط با برگزاری همایش امکان‌پذیر نیست


تغییر الگوی مصرف انرژی فقط با برگزاری همایش امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری تسنیم: استاد دانشگاه‌های فرانسه گفت: متأسفانه وضعیت فعلی مشهد حاکی از عدم مصرف صحیح انرژی بوده و باید عنوان کرد که در این حوزه صرفاً نباید به برگزاری همایش اکتفا کرد.

پروفسور فیلیپ روو در حاشیه همایش ساختمان سبز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: انگیزه عمومی من از حضور در مشهد این بود که در سال 2001 یک کار مطالعاتی را در حوزه معماری اصفهان انجام دادم که خیلی برایم جذابیت داشت و نتیجه‌اش نیز ثمربخش بود.

استاد دانشگاه‌های فرانسه افزود: وقتی هم که از مشهد پیشنهاد حضور در این همایش به من شد و اینکه با سطح علمی و فکری ایرانیان آشنا شده بودم این انگیزه برایم به وجود آمد تا در این شهر مذهبی هم حضور یابم و بتوانم کمک مؤثری را در جهت رشد کیفی این شهر در حوزه عمران و معماری داشته باشم.

روو افزود: من در اصفهان روی مرکز شهر و قسمت‌های سنتی این شهر کار کرده بودم و از نظر من این سبک بهترین درس را در دوره جدید زندگی به ما می‌دهد و امیدوارم که این شیوه روز دنیا در مشهد هم ثمربخش واقع شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه وضعیت فعلی مشهد حاکی از عدم مصرف صحیح انرژی بوده و هدف و انگیزه ما در این شهر این است که این مسیر غلط را به‌سمت مسیر صحیح تغییر دهیم و مصارف انرژی مورد نیاز و دوری از اتلاف انرژی‌های بیهوده را در رأس اهداف خودمان در سفر به مشهد قرار داده‌ایم.

استاد دانشگاه‌های فرانسه تأکید کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در مشهد نباید فقط این‌چنین استثنایی و به‌صورت مقطعی برگزار شود، بلکه موضوع آن‌قدر جدی است که اگر هرروز این‌گونه همایش‌ها و برنامه‌هایی در این شهر برگزار شود، باز هم کم و کاستی‌هایی را داریم و فقط نباید به صرف برگزاری همایش‌ها اکتفا کنیم، زیرا نتیجه‌ای ندارد و باید به‌صورت عملی اقدام به حرکت به‌سوی توسعه و پیشرفت در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon