سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد ریالی در اجرای فضای سبز بوشهر


سرمایه‌گذاری 3 میلیارد ریالی در اجرای فضای سبز بوشهر

خبرگزاری تسنیم: شهردار بوشهر گفت: در اجرای فضای شهر بوشهر ۱۰ هزار اصله نهال در محلات مختلف شهر‌ با هدف توسعه پایدار فضای سبز با مشارکت مردمی با سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریال درخت کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعیدآزاد شهرکی بعداز ظهر امروز در جریان بازدید مسئولان استان بوشهر از اجرای روند طرح‌های عمران شهری با بیان اینکه توسعه فضای سبز در شهر بوشهر در اولویت برنامه‌های این شهرداری قرار دارد اظهار کرد: شهر ساحلی بوشهر دارای ویژگی‌های خاص گردشگری است که طرح‌های مختلف عمران شهری و زیباسازی شهر در حال اجراست.

وی به سرانه پائین فضای سبز شهر بوشهر اشاره و تصریح کرد: میزان سرانه فضای سبز بوشهر از نصف میانگین کشوری کمتر است و باید تلاش کنیم که این وضعیت بهبود یابد.

شهردار بوشهر با اشاره به  فعالیت و اهداف سازمان پارک‌ها و فضای سبزشهرداری بوشهر خاطرنشان کرد: ایجاد و نگهداری و اداره کلیه امور پارک‌ها ، سطوح فضای سبز ، میادین‌، وسایل تفریحی و انجام هر گونه تحقیقات علمی و کشاورزی در ارتباط با مسائل فضای سبزاز جمله وظایف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بوشهر است.

آزاد شهرکی افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر بوشهر بیش از 4.5 متر مربع است که با برنامه ریزی‌های انجام شده این رقم در حال افزایش است.

وی با اشاره به درختکاری محلات مختلف شهر بوشهر بیان کرد: با مشارکت مردم 10 هزار گونه‌ در خت جنگلی سایه گستری نظیر گل ابریشم، لیلک، انجیر معابد و لیل در پارک‌های ساحلی، محلات جنوبی و مرکزی و تنگک‌ها  کاشته می‌شود.

شهردار بوشهر با اشاره به اینکه در اجرای طرح فضای سبز تحول اساسی در شهر بوشهر ایجاد می‌شود گفت: پروژه  درختکاری محلات بوشهرطی 3 ماه و با اعتبار سه میلیارد ریال انجام می‌شود که با همکاری مردم برای نگهداری از آن شاهد حرکتی موثر در زمینه فضای سبز پایدار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تحویل پارک لیان به شهرداری بوشهر موضوع مهمی است که امیدواریم محقق شود تا شاهد ایجاد فضای سبز مناسب و ساخت تفرجگاه برای مردم باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon