چگونگی سرکوب کردن نفس‌های مرده بدن


چگونگی سرکوب کردن نفس‌های مرده بدن

خبرگزاری تسنیم: یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران، با اشاره به حفظ سلامتی با نرمش سبک روزانه در فصل بهار، چگونگی سرکوب کردن نفس‌های مرده بدن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران اظهار داشت: به طور عمومی راه نجات بشر در بازیابی طبیعت است و بازگشتن انسان به دل طبیعت است.

به گفته وی در بحث آب و هوا حکمای طب ایرانی هم به آلودگی‌های محیطی کاملاً اشاره کردند و مسئله جدیدی نیست، گرچه که در عصر حاضر خیلی بحث پیچیده تری شده است، ولی در قدیم هم این مسئله بود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: در فصل بهار که فصل مسافرت هم هست افراد به مناطقی می‌روند که هوای معتدل و لطیفی دارد، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، دم و بازدم عمیق است، یعنی از این فرصت طلایی که چند روزی هم بیشتر با ما نیست، به ویژه در افراد ساکن شهرهای بزرگ غنیمت شمرند و استفاده کنند.

رضایی پور عنوان کرد: افراد اگر به شهرستان سفر کرده‌اند یا هوای شهری که در آن زندگی می‌کنند، بهتر شده است، صبح زود بیدار شوند و در دشت، کوه و دامنه‌ها نفس عمیق بکشند یا پنجره‌ها را باز کنند و نفس عمیق بکشند.

وی افزود: ابن سینا در رساله رگ شناسی که به زبان فارسی نوشته شده است، قلب را دل نامیده است و آن روح طبی را که در بدن هست به جان تعبیر می‌کند "دل و جان، قلب و روح" است و بهار فصل دل و جان است. اگر ما دقت کنیم و نفس عمیق بکشیم و خودمان را به طبیعت بسپاریم، می‌توان این نفس‌های مرده و سرکوب شده را بیرون بریزیم.

دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: از طبیعت و آرامش و سکوت شب، از خنکا و لطافت صبحگاهی استفاده کنیم حداقل یک ششم سلامتی مان تامین شده است؛ گرچه بیش از یک ششم است، وقتی افراد صبح نرمش سبک در پارک انجام می‌دهند؛ این فقط آن آب و هوا نیست که بر بدن تاثیر مثبت گذاشته است بلکه روحیه افراد هم بهتر می‌شود که پایه دوم سلامتی است. همچنین، صبحانه بهتری می‌خورند این هم پایه سوم سلامتی محسوب می‌شود.

رضایی پور خاطرنشان کرد: 6  اصل حفظ سلامتی که شامل آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، اعراض نفسانی، خواب و بیداری، حرکت و سکون، احتباس و استفراغ است؛ پس با یک نرمش سبک، حداقل سه پایه سلامتی تامین می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon