تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر کشور


تصویب 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر کشور

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر با اشاره به تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات بانکی برای مسکن مهر گفت: از این میزان تاکنون نزدیک به ۴۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد اصغری مهرآبادی  بعداز ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گیلان در استانداری با اشاره به تصویب  50 هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات بانکی برای مسکن مهر، اظهار کرد: از این میزان تاکنون نزدیک به 44هزار میلیارد تومان پرداخت شده است وحدود 47هزار میلیارد تومان قرار داد منعقد شده و مابقی باید در امسال و سال آینده پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در گیلان هزار و200میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: خوشبختانه در گیلان که از استان‌های پیشرو است، امیدواریم بخش عمده‌ای از پروژه‌ها را امسال به بهره‌برداری برسانیم.

قرار داد اجرای  2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور

مجری ویژه و قائم مقام وزیرراه وشهرسازی در طرح مسکن مهر، سقف پرداخت تسهیلات بانکی، برای 70درصد از پروژه‌های استان گیلان را 30 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این استان برخلاف استان‌های دیگر کشور، سقف پرداخت تسهیلات بانکی از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان، بانک مرکزی با این افزایش برای استان‌های دیگر موافقت نکرد.

مهرآبادی با بیان اینکه در مجموع در کشور برای دومیلیون و 300هزار واحد مسکن مهر قرار داد بسته شده است، تصریح کرد: از این تعداد، سفت کاری نزدیک به  یک میلیون و 920هزار واحد انجام شده و نازک‌کاری یک میلیون و520هزار واحد به اتمام رسیده است.

اتمام 700 هزار واحد خود مالکی تا پایان امسال در کشور

وی میزان باقی مانده پروژه‌های مسکن مهر درکشور را 75درصد عنوان کرد وافزود: اگرهمه دستگاه‌ها همکاری کنند تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده که 700هزار واحد خود مالکی به پایان برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به برنامه‌ریزی  دوساله وزرات راه و شهرسازی برای همه پروژه‌ها، گفت: مقرر شده تا آخر سال 94 کل پروژه‌های مسکن مهر در کشور به اتمام برسد.

مهرآبادی با بیان اینکه در گیلان براساس برنامه‌ریزی انجام شده  18هزار واحد مسکن مهر باید تا پایان امسال تمام شود، خاطرنشان کرد:  تعدادی از پروژه‌ها برای سال آینده باقی می‌ماند و 40هزار واحد در گیلان تحویل داده شده است.

وی با تاکید براینکه به طور طبیعی پروژه‌هایی که تازه شروع به کار کرد‌ اند و در مرحله پی‌سازی هستند امسال به پایان نمی‌رسند، افزود: برنامه نهایی ما سال94 است و تاکید استاندارگیلان هم برای اتمام پروژه‌های مربوط به تعاونی‌ها تا پایان  امسال بود و بقیه پروژه‌ها امسال تمام نمی‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه تعرفه هزینه بیمه مسکن مهر، 5هزار و200 تومان تصویب شده است، گفت: این هزینه باید برای یکبار اخذ شود و دولت تاکید به اجرای آن دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon