جذب سرمایه‌گذار راه‌آهن میانه - تبریز به زودی نهایی می‌شود

جذب سرمایه‌گذار راه‌آهن میانه - تبریز به زودی نهایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه آهن میانه – تبریز، ایران را به اروپا متصل می‌کند، گفت: ارتقاء کیفیت خط و مسیر جدید برای ترانزیت برون مرزی از اهداف پیش بینی شده این طرح است و بزودی جذب سرمایه گذار برای این پروژه نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز،به نقل از گزارش مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در بازدید از  از راه آهن دو خطه در حال احداث میانه -تبریز با اشاره به ضرورت احداث این خط ریلی 200 کیلومتری، اظهار کرد: 180 کیلومتر از این مسیر ریلی درحال زیر سازی است و در این سفر دستور آغاز عملیات زیر سازی 20 کیلومتر باقی مانده در شهر تبریز نیز صادر می شود.

وی تاکید کرد: این خط ریلی قابلیت برقی شدن را دارد که می تواند سرعت آن را به 200 کیلومتر برساند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای تامین مالی خط ریلی میانه – تبریز موافقتنامه کمیسیون ترک تشریفات گرفته شده است. و هم اکنون در صدد تامین فاینانس آن هستیم که امیدوارم در تابستان این کار انجام شود و پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

بنابراین گزارش محور ریلی میانه – بستان آباد – تبریز موجب کوتاه شدن مسیر تبریز – تهران و کاهش زمان سفر به حدود 5/5 ساعت می شود.

این مسیر دارای 9 ایستگاه است که در پایان به ایستگاه سراسری راه آهن تبریز می رسد. حمل 3 میلیون تن بار و جابجایی 4/5 میلیون نفر مسافر در سال از اهداف پیش بینی شده برای این پروژه هستند.

مسیر ریلی میانه – تبریز به طول 200 کیلومتر دارای 7 دستگاه تونل ، 21 دستگاه پل بزرگ، با سرعت طراحی 160 کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و 100 کیلومتر برای قطارهای باری است .

بنابراین گزارش در مسیر تهران تبریز سالانه 15 میلیون مسافر در حال تردد هستند که سهم حمل ونقل جاده ای در این جابجایی حدود 94 درصد، حمل و نقل هوایی 4 درصد و ریلی 2 درصد است.

در حال حاضر مسافت جاده ای تهران – تبریز 597 کیلومتر و مسافت راه آهن این دو شهر 736 کیلومتر است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon