امکان کاهش تعرفه‌های فرودگاهی وجود ندارد


امکان کاهش تعرفه‌های فرودگاهی وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به هزینه-درآمدی بودن شرکت فرودگاه‌ها امکان کاهش تعرفه‌ها و عوارض فرودگاهی وجود ندارد.

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هیچ چاره‌ای جز اعمال تعرفه‌های کنونی در فرودگاه‌ها نداریم، چنانچه بخواهیم تعرفه‌های فرودگاهی را کاهش دهیم با توجه به این‌که یک شرکت درآمد-هزینه‌ای هستیم نمی‌توانیم فرودگاه‌ها را نگهداری کنیم.

وی در این‌باره به مثالی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ترمیم و روکشی یک باند فرودگاه زاهدان 50 میلیارد تومان هزینه دارد، هم‌اکنون 54 فرودگاه در کشور داریم اگر فقط قرار باشد باندهای این فرودگاه‌ها را تعمیر و نگهداری کنیم سالانه باید چندین میلیارد تومان بدون احتساب هزینه‌های جاری،  هزینه کنیم.

سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: بنابراین به هیچ وجه نمی‌توانیم عوارض فرودگاهی را کاهش دهیم.

ایلخانی در پاسخ به این پرسش که ایرلاین‌ها چه میزان بدهکاری به شرکت فرودگاه‌ها دارند، اظهار کرد:‌ بدهی آنها 338 میلیارد تومان است که با احتساب تعهدات قبلی میزان طلب ما از ایرلاین‌های داخلی حدود 400 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی در خصوص زمان پرداخت این بدهی‌ها نیز گفت:‌ سال گذشته با شرکت‌های هواپیمایی جلساتی برگزار شد که بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کردند و مابقی را در قالب اسناد اعتباری به ما داده‌اند که امیدواریم از این طریق بتوانیم طلب‌هایمان را وصول کنیم.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها همچنین درباره تامین تجهیزات فرودگاهی گفت: با توجه به این‌‌که یک مسئولیت بین‌المللی داریم در حوزه نوسازی و به‌روزسانی تجهیزات اولویت شرکت فرودگاه‌ها در تامین بی‌خطری پروازهاست.  هم‌اکنون روزانه حدود 490 پرواز از فراز ایران عبور می‌کنند که در هیچکدام از فرودگاه فرود نمی‌آیند و از خدمات ناوبری ما استفاده می‌کنند.

ایلخانی افزود: برای تعهدات بین‌المللی و الزامات آن باید دستگاه‌ها و تجهیزات فرودگاهی را به‌روز نگهداریم تا بتوانیم خدمات ناوبری را ارائه دهیم و در این مسیر اتفاقات ژنو می‌تواند به ما در تامین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز فرودگاه‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه