گزارش دستگاه‌های اجرایی از عمل نکردن طرف غربی به تعهدات خود در توافق ژنو

گزارش دستگاه‌های اجرایی از عمل نکردن طرف غربی به تعهدات خود در توافق ژنو

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون گزارش مکتوبی از روند رفع تحریم‌ها طبق توافق ژنو به مردم ارائه خواهد کرد.

جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دعوت کمیسیون امنیت از دستگاه‌های اجرایی برای ارائه گزارش از رفع تحریم‌ها طبق توافق ژنو، گفت: کمیسیون امنیت درباره توافق ژنو و بخش مربوط به رفع تحریم‌های حداقلی تحقیق و بررسی می‌کند که مشخص شود از سوی کشورهای غربی چه گام‌هایی در این راستا برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا دستگاه‌های اجرایی به نوبت به کمیسیون امنیت ملی مجلس دعوت شدند تا در این باره گزارش دهند، ادامه داد: تاکنون بانک مرکزی، سازمان کشتیرانی و سازمان هواپیمایی به کمیسیون آمده‌اند و پتروشیمی و نفت نیز قرار است به کمیسیون گزارش دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پس از گزارش دستگاه‌های اجرایی مربوطه، کمیسیون امنیت ملی در آینده نزدیک گزارش مکتوبی نسبت به تحریم‌هایی که قرار بود رفع شود، به مردم ارائه می‌کند و این در حالی است که این کار را باید دولت و دبیرخانه اجرای توافق ژنو انجام می‌دادند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌هایی که تاکنون به کمیسیون ارائه شده است، طرف غربی به تعهدات خود در هیچ حوزه‌ای عمل نکرده و دولت هم دم برنمی‌آورد و شکایت نمی‌کند چراکه در توافق ژنو ساختار و سازوکاری برای شکایت و پیگیری ایران در صورت عدم انجام تعهدات طرف مقابل در نظر گرفته نشده است، در حالیکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های ایران نظارت می‌کند که آیا کشورمان به تعهدات خود عمل می‌کند و یا خیر؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon