ایجاد ترمینال جدید در فرودگاه زاهدان

ایجاد ترمینال جدید در فرودگاه زاهدان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: طرح ایجاد ترمینال ۷ هزار متری به موازات طرح توسعه باند دوم فرودگاه زاهدان در دستور کار قرار دارد.

حسن اعرابی‌مقدم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار کرد: پروژه ایجاد ترمینال 7 هزار متری فرودگاه زاهدان در کنار ترمینال پروازهای خارجی و در محل کنونی هواشناسی، برج و ترمینال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون نقشه‌های مربوط به این پروژه تهیه و کار جانمایی و مقاومت خاک محل نیز اندازه‌گیری شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: ظرفیت ترمینال جدید 2.5 برابر ترمینال موجود در فرودگاه زاهدان خواهد بود که در صورت تامین اعتبار می‌تواند تا پایان سال به مناقصه گذاشته شود.

اعرابی‌مقدم با اشاره به طرح توسعه باند دوم فرودگاه زاهدان، عنوان کرد: مناقصه‌گذار باند دوم فرودگاه زاهدان، شرکت‌های ایران اپرون و ساویر هستند که طی روزهای آتی با ایجاد کارگاه عملیات اجرایی این باند را آغاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: این دو شرکت متعهد شده‌اند طرح توسعه باند اعم از رمپ، باند، تاکسی‌وی، شن ریزی و بهسازی را در مدت زمانی 18 ماه به انجام برسانند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان افزود: اعتبار این طرح مبلغ 48 میلیارد و 800 میلیون تومان است که 50 درصد از محل منابع استانی تعهد شده است که تاکنون 5 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و شرکت فرودگاه‌های کشور هم 50 درصد دیگر این پروژه را تامین می‌کند.

اعرابی‌مقدم اضافه کرد: شرکت هواپیمایی کشور تاکنون 20 میلیارد از مبلغ تعهد خود را پرداخت کرده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت هواپیمای فوکر 100 دچار سانحه شده شرکت هواپیمایی آلمان، اظهار کرد: کارشناسانی از اداره سوانح در دو نوبت به این فرودگاه مراجعه و جعبه سیاه و سایر قطعات مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات را برده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: پس از بررسی‌های لازم از سوی کارشناسان شرکت هواپیمایی آسمان، زمانی را اعلام و از طریق رئیس سازمان هواپیمایی کشور اطلاع رسانی می‌شود.

اعرابی‌مقدم تصریح کرد: هواپیما پس از بررسی‌های کارشناسی در اختیار شرکت هواپیمایی آسمان قرار گرفته تا نسبت به بازسازی و یا اوراق آن تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon