لاغری با تاب سواری


لاغری با تاب سواری

خبرگزاری تسنیم: یک مدرس دانشگاه بر ضرورت تاب سواری کردن آرام که باعث تحلیل رطوبت‌های اضافی باقیمانده در بدن و همچنین، لاغری می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، غلامرضا کردافشاری مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ورزش کردن اظهار داشت: بهترین زمان ورزش در فصل بهار در اواسط روز، و در تابستان در ابتدای روز و در زمستان بعد ازظهر است.

وی با بیان اینکه افراد از ورزش کردن در هوای آلوده باید بپرهیزند، بیان داشت: در زمان آلودگی هوا باید از ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی سنگین که موجب تنفس عمیق و طولانی می‌شود، پرهیز کرد چرا که از دیدگاه طب سنتی حرکت بدنی سنگین محرک اخلاط است و حرکت اخلاط در زمان آلودگی هوا مناسب نیست به خصوص اگر بدن قبل از آن از اخلاط زائد (مواد زائد) پاکسازی نشده باشد.

این مدرس دانشگاه افزود: افراد از بی تحرکی مطلق پرهیز داشته باشند، چرا که بی تحرکی طولانی مدت موجب تجمع مواد زائد و رطوبت می‌شود و انجام حرکات و نرمش‌های سبک مفید است.

کردافشاری اضافه کرد: تاب سواری کردن آرام باعث تحلیل رطوبت‌های اضافی باقیمانده در بدن می‌شود. همچنین، فعایل سبک محسوب شده که برای بدن اثرات مفیدی به جا می‌گذارد و نشستن بر روی صندلی‌های متحرک (راک)در خانه مفید است.

وی گفت: در علم نوین مطالعات متعددی نشان داده که اثرات سوء آلاینده‌های هوا بر انسان با افزایش فعالیت فیزیکی افزایش پیدا می‌کند و برخورد با آلاینده‌های هوا در زمان ورزش بر کارکرد ریوی اثرات منفی دارد و با توجه به اینکه بسیاری از آلاینده‌ها فاقد غلظت آستانه ای هستند، دانستن روند غلظتی آلاینده‌ها و الگوهای روزانه و فصلی آنها در ساعات مختلف شبانه روز به افراد کمک می‌کند تا با برنامه ریزی بیشتر به فعالیت بدنی بپردازند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده در تهرن حاکی از آن است که بهترین زمان پاکی هوا قبل از ساعت 7 صبح و بین ساعت 5 تا 6 بعدازظهر است و بین ساعات یک تا 3 و 8 تا 11 شب آلوده ترین ساعات شبانه روز است.

کردافشاری با اشاره به اینکه افراد قبل از ورزش باید آمادگی کافی داشته باشند اضافه کرد: افراد دارای مزاج سرد و تر که حرارت کمتری دارند و یا افرادی که پوست و عضلات ضخیم و سخت دارند و منافذ پوستی‌شان بسته است و عادت به خوردن غذاهای غلیظ دارند، بهتر است که قبل از شروع ورزش ابتدا بدنشان به وسیله پارچه‌ای زبر مالش داده شود و سپس با روغن‌هایی مانند روغن بادام و کنجد روغن مالی شود و سپس عضله های روغن مالی شده را کمی بفشارند تا روغن بر آنها اثر کرده و آنها را نرم کند. سپس به ورزش مشغول شوند. این کار باعث می شود که حرارت غریزی تقویت شود و منافذ پوست باز شود و فضولات به سمت پوست تمایل پیدا کنند تا دفع آنها راحت تر صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است افراد قبل از ورزش کردن دفع کافی داشته باشند و روده‌ها و مثانه را کاملاً تخلیه کنند. ورزش را با حرکات آرام آغاز کنند و کم کم تمرین را سنگین کرده و سپس آرام آرام به پایان ببرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon