اشتغال مولد و پایدار هدف اصلی آزمون مهارت

اشتغال مولد و پایدار هدف اصلی آزمون مهارت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از برگزاری آزمون سنجش مهارت کارآموزان در استان تهران خبر داد گفت:هدف اصلی از برگزاری این آزمون تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقای توانایی علمی برای اشتغال مولد و پایدار است.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره نخستین آزمون هماهنگ سنجش مهارت کارآموزان و کارجویان  استان تهران گفت: این آزمون با حضور 32هزار و 519 نفر در 403 حرفه آموزشی و در 20 حوزه امتحانی و 5 شیفت برگزارشد.این آزمون در 5 شیفت با 14 هزار و 47 نفر زن و 18هزار و 472 نفر مرد برگزار شد.

وی ادامه داد: اهم رشته‌ها در زیر گروه صنعت، خدمات و کشاورزی،  حرفه‌های اتومکانیک، جوشکاری، برق، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، قالیبافی، صنعت ساختمان، هتل داری‌و گردشگری، نان‌های حجیم، پرورش قارچ صدفی و صنایع دستی بودند، برای قبول شدگان پس از سنجش علمی و موفقیت در آزمون ظرف یکماه گواهینامه الترونیکی مهارت صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در بیان هدف از برگزاری  این آزمون گفت:  تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد در بخش های مختلف صنعت، خدمات وکشاورزی و فراهم نمودن زمینه اشتغعال پایدار و مولد برای جویندگان کار از مهمترین اهداف برگزاری این آزمون بوده است. 

خانپور موفقیت مدیریت جهادی در توسعه اقتصادی را  توجه به بخش خصوصی دانست، بیان داشت: تعامل دولت با بخش خصوصی در راستای تحقق سند چشم انداز 20 ساله کشور و برنامه توسعه ای و برون سپاری است و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت ایران باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تهران افزود: مربیان آموزش های فنی و حرفه ای با تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقای توانایی آنان در تبدیل علم و دانش به مهارت، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه