سیف و نعمت‌زاده گزارش رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را به مجلس می‌دهند

سیف و نعمت‌زاده گزارش رانت 650 میلیون یورویی را به مجلس می‌دهند

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بناست هفته آینده وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی گزارش رسمی خود درباره رانت ۶۵۰میلیون یورویی را به مجلس دهند، گفت:‌توجیه آقایان این است که کسی جز این تاجر نمی‌توانست کالاهای اساسی را وارد کشور کند.

عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با برنامه کمیسیون اقتصادی مجلس در پرونده رانت 650 میلیون یورویی، اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی برنامه ریزی کرده است تا هفته آینده با حضور وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی به صورت رسمی و جدی این پرونده را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی با بیان اینکه حتما باید رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص به مجلس توضیح دهد، افزود: البته دیروز در نامه رئیس کل بانک مرکزی به رئیس مجلس، ایشان تأکید داشته که رانتی داده نشده است ولی مجلس از بانک مرکزی توضیح رسمی خواهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه گزارش رسمی نعمت زاده و سیف درباره پرونده 650 میلیون یورویی به این کمیسیون طی هفته آتی خبر داد و گفت: توجیه آقایان این است که تنها فردی که می توانست با تضمین در شرایط تحریم این کالاها را وارد کند آقای "م" مالک شرکت بازرگانی سپید استوار آسیا بود.

رجبی اضافه کرد:‌ بنابراین اگر این تفاهم نامه به صورت مزایده عمومی و بدون هیچ پشت پرده ‌ای با این تاجر خاص منعقد می شد، مشکلی نبود ولی نکته اینجاست که چنین امتیازی برای سایر تجار در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم مینو دشت در مجلس نهم خاطر نشان کرد:‌ کمیسیون اقتصادی با جدیت پیگیر پرونده رانت 650 میلیون یورویی است و بانک مرکزی و وزارت صنعت باید رسماً در این زمینه پاسخ دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه