طرح ایجاد ۸۰۰ هزار شغل جدید در صنعت پتروشیمی‌ به رئیس جمهور


طرح ایجاد 800 هزار شغل جدید در صنعت پتروشیمی‌ به رئیس جمهور

خبرگزاری تسنیم:رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنعت پلاستیک از پیشنهاد طرح ایجاد ۸۰۰ هزار شغل بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید در صنعت پتروشیمی به رئیس جمهور و وزیر کار خبر داد و گفت: باید تعاونی ها را فعال کرد.

نصرالله رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه اخیراً با اعلام دو پیش شرط پیشنهاد ایجاد 800 هزار شغل بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید را به رئیس جمهور و وزیر کار مطرح نموده ام، اظهار داشت: حجم تولیدات صنعت پلاستیک کشور در سال 88 یک میلیون و 850 هزار تن بوده است که این رقم در سال 92 با وجود تمام مشکلات در بخش صنعت به 3 میلیون و 950 هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ایجاد 800 هزار شغل در کشور در صنعت پلاستیک نیازمند تقویت تعاونی‌ها در تأمین نیاز واحد‌ها به عنوان شبکه مویرگی توزیع محصولات پتروشیمی است، افزود: فراهم نمودن عقد قراردادهای مستقیم با پتروشیمی ها و افزایش قدرت جذب تعاونی ها در بورس کالا به  میزان 30 درصد کل تولیدات پتروشیمی های کشور در این مسیر می تواند نقش مؤثری را ایفاء کند.

رضا زاده اضافه کرد: با توجه به ساختار شبه انحصاری صنایع بالادستی پتروشیمی و پراکندگی بالای واحدهای تولیدی صنایع پایین دستی، در صورت تقویت شبکه توزیع مواد در تعاونی ها، بازار محصولات پتروشیمی جولانگاه دلالان سوادگری نخواهد شد.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی های صنعت پلاستیک با اشاره به اینکه تعاونی‌ها مجاری شفاف توزیع مواد اولیه صنعت پلاستیک هستند، تصریح کرد: اگر امکان خرید اعتباری مواد اولیه برای تعاونی ها از طریق صدور ضمانت نامه توسط بانک توسعه تعاون در وجه پتروشیمی کشور و تخصیص اعتبارات و تسهیلات لازم به تعاونی ها فراهم شود به طور حتم افزایش قیمت و نابسامانی بازار مواد اولیه واحدهای تولیدی از بین خواهد رفت و رشد جهشی تولیدات داخلی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه