ایران بزرگترین کانون بانکداری اسلامی در جهان شناخته شد

ایران بزرگترین کانون بانکداری اسلامی در جهان شناخته شد

خبرگزاری تسنیم: مرکز بین المللی مالیه اسلامی در مالزی اعلام کرد ایران با اختصاص سهم ۳۷ درصدی از دارایی های صنعت بانکداری اسلامی جهان به خود به عنوان بزرگترین کانون بانکداری اسلامی در جهان طی سال ۲۰۱۳ شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ مرکز بین المللی مالیه اسلامی در مالزی اعلام کرد صنعت بانکداری اسلامی جهان در سال 2013 رشد قابل توجه 19 درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش ارزش دارایی های بانکداری اسلامی جهان در سال 2012 بالغ بر 1.17 تریلیون دلار بوده که این رقم در سال 2013 به 1.4 تریلیون دلار افزایش یافته است.

متوسط رشد دارایی های صنعت بانکداری اسلامی طی سال های 2008 تا 2012 نیز بالغ بر 18.6 درصد بوده است. صنعت بانکداری متعارف جهان در همین مدت رشد متوسط 9.3 درصدی داشته است.

این نهاد مالیه اسلامی،‌ ایران را بزرگترین کانون بانکداری اسلامی در جهان معرفی کرده است. بر اساس این گزارش 37 درصد از کل دارایی های تحت بانکداری اسلامی در سال 2013 به ایران اختصاص داشته است. 

ارزش دارایی های سیستم بانکداری اسلامی ایران در این سال 518 میلیارد دلار اعلام شده است. 

پس از ایران،‌ عربستان با سهم 18 درصدی از کل دارایی های بانکداری اسلامی جهان در سال 2013 رتبه دوم را به خود اختصاص داده و مالزی با سهم 13 درصدی سومین مرکز بانکداری اسلامی در جهان شناخته شده است. 

کشورهای امارات با سهم 7 درصدی، کویت با سهم 6 درصدی، قطر با سهم 4 درصدی، ترکیه با سهم 3 درصدی، بحرین با سهم 2.1 درصدی، اندونزی با سهم 2 درصدی و سودان با سهم 1 درصدی به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه