بانک تجارت ایران به دنبال خارج کردن خود از فهرست تحریم اروپاست

بانک تجارت ایران به دنبال خارج کردن خود از فهرست تحریم اروپاست

خبرگزاری تسنیم: بانک تجارت ایران به دنبال خارج کردن نام خود از فهرست سیاه اتحادیه اروپاست و قرار است جلسه استماع این پرونده روز ۱۷ ژوئن(۲۷ خرداد) در دیوان عدالت اروپا برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مجله اقتصادی مید، بانک تجارت ایران به دنبال خارج کردن نام خود از لیست سیاه اتحادیه اروپاست و قرار است جلسه استماع این پرونده روز 17 ژوئن در دیوان عدالت اروپا برگزار شود.
این بانک در سال 2012، به این دلیل در لیست سیاه قرار گرفت که اتحادیه اروپا اعلام کرد بانک تجارت از برنامه هسته ایران حمایت می کرده است.
تحریم های وضع شده بدان معنا بود که بانک تجارت از همکاری با هر بانک یا شرکت داخل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا محروم است.
اکنون این بانک ایرانی امیدوار است که مدارک ارائه شده در جلسه دادگاه مربوط به این پرونده، برای اثبات اینکه این بانک به برنامه هسته ای ایران کمک کرده است، کافی نباشد. حکم این پرونده قرار است در ماه سپتامبر یا اکتبر صادر شود.
پرونده بانک تجارت از همان رویه ای پیروی می کند که بانک ملت ایران دنبال کرد و توانست به صورت موفقیت آمیزی، قانونی بودن اضافه شدن نامش به این فهرست را هم در دادگاه عالی انگلیس و هم در دیوان اروپایی به چالش بکشد.
دادگاه عالی انگلیس در حکم نهایی خود در ژوئن گذشته اعلام کرد که دولت انگلیس با وضع تحریم های داخلی علیه بانک ملت اقدامی غیرقانونی و غیرعقلانی انجام داده است.
بانک ملت همچنین توانست رای دیگری علیه قرارگیری نامش در لیست سیاه توسط شورای اروپا بگیرد.  شورای اتحادیه اروپا در حال حاضر نسبت به این تصمیم دادگاه درخواست فرجام خواهی کرده است.
متعاقب صدور این حکم، بانک ملت در فوریه گذشته، ادعای خسارتی 4 میلیارد دلاری علیه دولت انگلیس مطرح کرد.
انتهای پیام/ 104

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه