فتح خرمشهر دکترین مدیریتی جدیدی در کشور ایجاد کرد

فتح خرمشهر دکترین مدیریتی جدیدی در کشور ایجاد کرد

خبرگزاری تسنیم: خطیب جمعه چناران گفت: فتح خرمشهر بیانگر یک دکترین و استراتژى نظامى جدید و آغازگر روش جدید در مدیریت کشور در عرصه دفاعى امنیتى بود که باید آن‏ را شناخت و در حل معضلات اساسى کشور از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته جمعه چناران با اشاره به مبعث پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) اظهار کرد: آموزه‌های حیات بخش اسلام سعادت دنیوی و اخروی همه انسانها را بر می‌آورد و اسلام در همه شئون زندگی انسان اعم از اخلاق, اقتصاد, سیاست, تربیت دخالت می‌کند، جهاد و دفاع, چگونگی برخورد مسلمانان با یکدیگر, همچنین برخورد آنان با کافران, دستور به نیکی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها, داوری, حدود, قصاص, دیات, تعزیرات, مبارزه با ستم و ستمگران, زکات, خمس, آموزش و پرورش, اصول حاکم بر برنامه‌های اقتصادی, تجاری, کشاورزی, بهداشت مهم‌ترین و اساسی ترین بخش از آموزه های اسلام را تشکیل می دهند و جهت رسیدن به این اهداف عالیه باید حکومت اسلامی تشکیل شود.

وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت و پیروزی گفت: فتح خرمشهر در روند تحولات جنگ تحمیلى، نماد و مظهر مقاومت سرسختانه ملت ایران و پیروزى بر دشمن متجاوز عراقى است.

تاجی تصریح کرد: نگاهى به رخدادهاى پس از فتح خرمشهر و پیام‏‌هاى رسمى و غیر رسمى دولت‏مردان آمریکایى و متحدانش، به‏ روشنى حکایت از آن دارد که برپاکنندگان اصلى جنگ تحمیلى، از کارآمدى طرح حمله نظامى به ایران ناامید شده بودند و براى‏ مقابله با نظام اسلامى راه‏کار دیگرى را دنبال مى‏‌کردند؛ چراکه ادامه جنگ از یک‏سو، حرکت پرشتاب نهضت‏‌هاى اسلامى را در منطقه به‏ دنبال داشت و از سوى دیگر، براى قدرت‏‌هاى بزرگ که در سطح بسیار گسترده‏‌اى به نفع عراق وارد این کارزار شده بودند، شکست ارتش عراق، ترجمان ناکامى آنان بود.

وی تاکید کرد: خرمشهر با مقاومت به آزادى رسید و به یک حماسه فرا زمانى و فرامکانى بدل شد.

امام جمعه چناران افزود: ما براساس الگوى مقاومت در خرمشهر، جنگ جدیدى را با دشمن آغاز کردیم و با اعتماد به نفس حاصل از آن در عرصه‏‌هاى سیاسى اجتماعى و امنیتى وارد عمل شدیم و رزمندگان شجاع ما با مقاومت در خرمشهر، جنگ تحمیلى را به شکست تحمیلى براى دشمن تبدیل کردند.

وی افزود:  فتح خرمشهر بیانگر یک دکترین و استراتژى نظامى جدید و آغازگر روش جدید در مدیریت کشور در عرصه دفاعى امنیتى بود که باید آن‏ را شناخت و به‏ عنوان یک الگوى موفق، در حل معضلات اساسى کشور مخصوصاً در بحران‌ها از آن استفاده کرد.

تاجی با اشاره به پایان دور چهارم مذاکرات هسته‌ای بین ایران و غرب گفت: آنچه مسلم است تیم مذاکره‏ کننده ایرانى بر اساس چارچوب اصولى و منطقى و خطوط قرمز خود در مذاکرات وین حضور داشته و عدم وجود اراده قاطع براى حل و فصل اختلافات و تصمیم نداشتن براى پرداخت هزینه‏‌هاى تبلیغات غیرواقعى سالیان گذشته عامل اصلى کندى پیشرفت در این دور از مذاکرات بوده است.

وی افزود: مادامى که 1+5 وارد موضوعاتى خارج از برنامه اقدام مشترک شده و یا برخلاف روحیه همکارى و مشارکت و بُرد طرفین در مذاکرات حاضر شود، مسیر گفت‌وگوها به نتیجه مشخصى نخواهد رسید.

تاجی با اشاره به اینکه نباید حل همه مشکلات کشور را به مذاکرات گره زد گفت: تکیه بر توان داخلى و استحکام ساخت درونى نظام از جمله کلیدواژه‏‌هایى است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید داشته و به‏ عنوان رمز عبور از تهدیدها و تحریم‏‌هاى دشمن یاد کرده‏‌اند و از دیدگاه مقام معظم رهبرى پایه اصلى‏ حرکت کشور به‏ سوى وضع مطلوب و توفیق در حل مشکلات کشور بیش از آن‏که بر استفاده از ظرفیت‏‌ها و امکانات خارجى مبتنى باشد، بر انسجام و استحکام درونى و تمرکز انرژى در داخل کشور بنا نهاده شده است و حتى‏ از منظرى، شرط توفیق در استفاده از امکانات و راهکارهاى خارجى نیز به میزان انسجام و استحکام درونى کشور بستگى دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جمعیت کشور از سوی مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از کارشناسان سیاسی، جمعیت را به لحاظ کمی و کیفی یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت کشورها می‌دانند، بدین معنا که اگر کشوری ثروت و منابع فراوانی داشته باشد، اما از نظر جمعیت کوچک باشد، هیچ جایگاهی در تقسیم قدرت جهانی ندارد.

امام جمعه چناران گفت: کشورهای ثروتمند کوچک خلیج‌فارس، نمونه کاملی از این کشورها هستند که با وجود ثروت‌ فراوان، چون جمعیت بومی اندکی دارند، در مقولات امنیتی و سیاسی به کشورهای قدرتمند وابسته‌اند پس موضوع جمعیت، موضوعی مهم در  اقتدار ملی همه کشورها و از جمله ایران است  به دلیل همین اهمیت، در نخستین بند سیاست‌های ابلاغی، از ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش میزان باروری سخن به میان آمده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon