لیلا حاتمی: از این پیشامد بسیار متأسفم


لیلا حاتمی: از این پیشامد بسیار متأسفم

خبرگزاری تسنیم: لیلا حاتمی درباره اتفاقات اخیر رخ‌داده در جشنواره فیلم کن گفت: از این پیشامد و این‌که احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متأسفم، چه خود تربیت‌شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در متن این نامه که از سوی محمدرسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به رسانه‌ها ارسال شده آمده است: در این سالها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم‌های خارج از ایران به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است.

در جشنواره‌های بین المللی که در طول این سالها حضور داشته‌ام چه به‌عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی می‌کرده و چه به‌عنوان داور منتخب و مدعو جشنواره‌ها که صرفاً به‌عنوان شخصیتی مستقل در آنها حضور داشته‌ام؛ سعی کرده‌ام موازین و اصول را رعایت کنم؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است.

وی در این نامه تأکید کرده است: این بار نیز طی مکاتباتی که با مسئولان فستیوال داشتم به‌تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آنها شده بودم، لذا در مراسم افتتاحیه و غیره؛ آنها همه مقررات را می‌دانستند وبا همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد.

بازیگر فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین یادآور شد: اما در مورد آقای ژیل ژاکوب که با قریب نود سال سن آخرین سال حضورش در فستیوال را می‌گذراند باید توضیح دهم که ایشان به‌علت کهولت و از یاد بردن همه تأکیدات؛ که معمول این سن و سال است؛ ضوابط یادشده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانه من برای دست دادن با ایشان هم مؤثر واقع نشد. مسلماً ایشان برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود.

حاتمی در این نامه گفت: هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمی‌توانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم. با این حال از این پیشامد و این‌که احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متأسفم، چه خود تربیت‌شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند.

لیلا حاتمی به‌عنوان داور شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن در این رویداد سینمایی حضور یافته و برخورد صمیمی وی با ژیل ژاکوب رییس فستیوال کن با واکنش‌هایی در داخل کشور از سوی طیفهای مختلف همراه شد.

این رویداد از چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 7 خرداد به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/*

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به‌معنای تأیید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon