همایش مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی شیراز برگزار شد


همایش مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی شیراز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور مسئولان و مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شیراز امروز همایش مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، مدیر روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، امروز در جمع مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شیراز اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها و جلسات بهانه‌ای برای جمع شدن مدیران روابط عمومی در کنار یکدیگر بوده و باید سبب ارتقای خدمات در این حوزه شود.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی‌بن‌جعفر(ع) که فرمودند برای خداوند متعال در روی زمین بندگانی است که سعی در خدمت به مردم دارند و این بندگان در روز قیامت در امان خداوند قرار می‌گیرند، گفت: ما باید در حوزه فعالیت خودمان این روایت را سرلوحه خویش قرار داده و در امسال که سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده بیشترین سهم را در مدیریت جهادی داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با بیان این‌که در زمینه خدمت به بندگان خدا نباید توقع برای ما ایجاد شود، افزود: اگر برای رضایت خداوند کار خود را خالصانه انجام دهیم چاپلوسی افراد نیز بر ما اثر نداشته و باید توجه داشته باشیم اگر کاری در دست ماست این توفیقی است که خداوند به ما عنایت فرموده و ما باید فقط به وظیفه ذاتی خود عمل کنیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به تسهیل اموری که با اخلاص انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمتان ما بوده و باید به این نکته توجه داشت که اگر در گذشته روابط عمومی‌ها چشم و گوش سازمان بودند اما اکنون به عنوان قلب تپنده سازمان بوده و ما باید به‌خاطر خدا در این حوزه فعالیت مثمرثمر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید روابط عمومی‌ها در زمینه‌های مختلف حرف و برنامه جدید برای ارائه داشته باشند و از طرح‌ها  ایده‌های نو تقدیر شده و رئیس شورای اداری شهرستان که جناب فرماندار هستند در این امر پیشگام بوده و از این ظرفیت استفاده شود.

مسعود عطایی‌نژاد، مسئول انجمن روابط عمومی‌های استان فارس و نماینده انجمن روابط عمومی ایران در فارس،در این همایش با اشاره به قدمت 50 ساله روابط عمومی اظهار کرد: در حوزه فعالیت روابط عمومی‌ها نگرش‌های منفی وجود داشته و نیروی انسانی کارآمد آموزش داده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که در حوزه تشکیلات روابط عمومی نیز مشکلاتی وجود دارد، گفت: عدم پویایی در طراحی تشکیلاتی و نبود چارت تشکیلاتی مناسب موجب عدم ثبات در این شغل شده و نباید روابط عمومی‌ها به فعالیتی غیر از بپردازند.

عطایی‌نژاد با بیان این‌که متأسفانه برخی از مدیران از روابط عمومی‌ها برای رسانه‌ای شدن خود بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: در این دوره که عصر ارتباطات بوده روزبه‌روز وظایف روابط عمومی‌ها افزایش یافته و سایر فعالیت‌های فرهنگی و غیره نیز به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان این‌که گسترش یافتن حیطه‌های روابط عمومی ناهمگون بوده، تصریح کرد: موازی بودن این فعالیت‌ها و در نتیجه تداخل با فعالیت سایر بخش‌های سازمان از عدم هماهنگی روابط عمومی با بخش‌های مختلف سازمان ناشی شده و باید برای بازگرداندن استان به جایگاه پزشکی سابق خود و مطرح شدن عنوان نمادی در کشور از ظرفیت روابط عمومی‌ها استفاده شود.

مسئول انجمن روابط عمومی‌های استان فارس با بیان این‌که مدیران روابط عمومی باید نیروهای مناسب را به عنوان جانشین برای خود تربیت کنند، عنوان کرد: این امر سبب یاری رساندن به سایر دستگاه‌ها برای تأمین نیروی روابط عمومی شده و باید نگرش منفی نسبت به حوزه فعالیت روابط عمومی‌ها تغییر یابد.

به گزارش تسنیم در پایان این همایش از مدیران روابط عمومی شهرستان شیراز تقدیر شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon