شانزدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز شهرستان سقز برگزار شد


شانزدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز شهرستان سقز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: شانزدهمین همایش خیران مدرسه ساز شهرستان سقز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، نادر فخری فرماندار سقز صبح امروز در شانزدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز در شهرستان سقز با اشاره به اینکه ترویج سنت حسنه مدرسه‌سازی برکات فراوانی را نصیب جامعه می‌کند اظهار کرد: جامعه ای می تواند روز به روز پیشرفت و تعالی پیدا کند که به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، نقش مردم را در پیاده شدن صحیح این سیاست‌ها با اهمیت دانست و گفت: کمک‌های خیران مدرسه ساز حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است. 

فرماندار سقز با بیان اینکه، تکیه بر ظرفیت های داخلی و رویکرد جهادی و مردم محوری از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: عمران و آبادانی کشور، در گرو ایجاد عزم ملی و همدلی و بسترسازی پیرامون استفاده از نقش مردم در توسعه کشور  است که این مهم، تحرک و پویایی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد و سبب بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی و توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا خواهد شد.

وی با بیان اینکه، مدیریت جهادی به عنوان الگوی مدیریتی برآمده از بطن انقلاب اسلامی که مبتنی بر ارزش ها و آرمان های ایرانی- اسلامی از یک سو و از سوی دیگر در پیوند با علم و دانش روز می باشد تاکید کرد:  کارها و امور با روحیه جهادی زودتر به انجام خواهد رسید.

فخری با اشاره به اقداماتی چون تاسیس مراکز خیریه نگهداری سالمندان،‌ کودکان بی سرپرست، مرکز نگهداری و بازپروی معتادان، فرهنگ انجام امور خیریه در بین مردم شهرستان سقز را درسطح بالایی دانست و افزود: به واسطه این تفکر خیر خواهانه در شهرستان سقز،‌ می‌توان کارهای ارزشمندی به ثمر رساند.

وی گفت: امیدواریم با اقدامات ارزشمند و نیات خیرخواهانه قدم های ارزشمندی در بحث سخت افزاری مدارس و‌ تجهیزات فضای  آموزشی برداشته شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری در بحث نظام جدید سلامت گفت: بدون تردید ابلاغ این راهبردها از سوی معظم له در حوزه آموزش و پرورش نیز می تواند تحولی بنیادین در نهاد تعلیم و تربیت ایجاد کند.

مظفر رستمی معاون مدیر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش سقز هم با تقدیر از زحمات مجمع خیران، گزارشی از فعالیت‌های این مدیریت در طول سال 92 ارائه داد و سپس به اهم برنامه های در دست اقدام و نیز دستاوردها و موفقیت های کسب شده توسط اداره آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و خواستار توسعه مشارکت‌های مردمی برای تجهیز مدارس و امر مدرسه سازی شد.

خیران حاضر در این همایش مبلغ 2 میلیارد ریال کمک نقدی به امر مدرسه سازی اهدا کرده و تعهد کردند که برای بازسازی و تجهیز مدارس نیز تا 20 میلیارد ریال کمک کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon