آغاز رقابت ۲۵ قاری در روز اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

آغاز رقابت 25 قاری در روز اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

خبرگزاری تسنیم: اولین روز سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از دقایقی پیش آغاز شد و ۲۵ قاری شرکت‌کننده، در مرحله مقدماتی رشته قرائت تحقیق به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  اولین روز رقابت قاریان شرکت کننده در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام  بعد از ظهر امروز سه‌شنبه همزمان با سالروز مبعث رسول مکرم اسلام(ص) با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاسم مقدمی، قاری بین المللی کشورمان آغاز شد و در ادامه آن بر اساس نوبت، قاریان 25 کشور قرعه‌های انتخاب شده خود را در حضور هیئت داوران اجرا خواهند کرد.

بر این اساس از دقایقی پیش "حمیدو احمدو" از کشور نیجر به‌عنوان اولین شرکت کننده تلاوت خود را انجام  داد و پس از آن نیز الفاتح مفضل الرحیمه حمود از سودان، مامادو عالم باه از گینه، عبدالله مؤمن از بلغارستان، خورخه اسکیل دیاز از آرژانتین، ابوصالح موسی از بنگلادش، نماینده کشور چین، سیسه مدون از سنگال، حاج محروف بن حاج چوچو از برونئی دارالسلام، محمد یوسف پاتل از انگلیس، اول یحیی محمد از غنا و الیاس صابروف از روسیه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در ادامه برنامه‌های امروز طبق برنامه اعلام شده به‌ترتیب؛ گروه مدیحه سرایی از استان خراسان رضوی به اجرای برنامه خواهد پرداخت و پس از آن نیز مصطفی طاهری از کشور استرالیا، حامد علی قونی عیسی از چاد، معمر موریس از مونته‌نگرو، محمد منصف بن انصار از سریلانکا، عبدالواحد محمد الرئوف الامولهی از تونس، عثمان جا از مالی، عمار خراط از سوریه، محمود محمد یوسف ابراهیم از مصر، احمد حسین بلال از افغانستان، محمد رمضانی عیدی بینده از تانزانیا و محمد علی امهز از لبنان تلاوت می‌کنند.

همچنین در ادامه برنامه‌های روز نخست سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران جواد پناهی، قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازد و پس از آن نیز حسن خانچی به اجرای برنامه ابتهال خوانی خواهد پرداخت.

هشام روغنی قاری بین المللی کشورمان نیز اذان روز اول مسابقات را به‌صورت زنده از سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اجرا می‌کند و پس از آن بخش دوم مسابقات در روز نخست با  تلاوت "سعید رضا حسینی" از کشور هلند آغاز خواهد شد و در ادامه نیز الکین حسن‌اف از آذربایجان و فوزی هاما از تایلند آخرین قاریانی هستند که به تلاوت قرآن خواهد پرداخت.

در بخش پایانی  روز اول مسابقات  مراسم اهدای جوایز طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و پس از آن نیز "عبدالوهاب طنطاوی"، قاری برجسته کشور مصر به‌عنوان قاری افتخاری تلاوت پایانی روز نخست مسابقات را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران