خاطره قاری بزرگ مصر احمد نعینع از مقام معظم رهبری

خاطره قاری بزرگ مصر احمد نعینع از مقام معظم رهبری

خبرگزاری تسنیم: دکتر احمد احمد نعینع، پزشک و قاری ممتاز بین‌المللی مصر و داور مسابقات قرآن خاطرات شنیدنی از ملاقات با رهبر انقلاب دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،  دکتر احمد احمد نعینع، پزشک و قاری ممتاز بین المللی مصر و داور مسابقات قرآن می گوید:  من تا کنون دیدارهای متعددی با آیت‌الله خامنه‌ای داشته‌ام که تعداد آنها یادم نیست و خاطرات زیادی نیز از این دیدارها در ذهن من ماندگار شده‌اند، مثلاً در یکی از دیدارها در حضور رهبر معظم انقلاب به تلاوت قرآن می‌پرداختم و در هنگامی که تلاوت من به اوج خود رسیده بود، ایشان در عبارتی فرمودند: «وصلت إلی ثریا» یعنی تو به ثریا رسیده‌ای و بعد هم فرمودند: تو از ثریا نیز گذشتی... .

هدیه فراموش‌نشدنی آقا به نعینع

دکتر احمد احمد نعینع ادامه داد: در یکی از دیدارها من خدمت آیت‌الله خامنه‌ای رفتم و به ایشان گفتم: من سید و از نسل امام حسن مجتبی(ع) هستم. ایشان وقتی این را شنیدند، برخاستند و عبا و شال سبزی را که داشتند به من هدیه کردند و این از ارزشمندترین هدایای زندگی من است.

صوت آیت‌الله خامنه‌ای را در حین تلاوت سوره فاتحة الکتاب و اذکار مختلف نماز خیلی دوست دارم

دکتر احمد احمد نعینع افزود: در یکی دیگر از دیدارها که تقریباً خصوصی بود، پس از اقامه نماز به‌امامت ایشان، تلاوتی داشتم که آیت‌الله خامنه‌ای از آن تلاوت خیلی خوششان آمده بود و به من فرمودند: اکنون خیلی‌ها از مصطفی اسماعیل تقلید می‌کنند اما به‌نظر من، تو از مصطفی اسماعیل تقلید نمی‌کنی بلکه شبیه به مصطفی اسماعیل می‌خوانی. صدای تو شبیه مصطفی اسماعیل است و بر نحوه تلاوت ایشان ظرایفی را نیز اضافه می‌کنی. من از آنجا پی بردم که ایشان اشراف کامل بر مسایل فنی تلاوت دارند.

وی افزود: البته باید بگویم که من نیز صوت آیت‌الله خامنه‌ای را در حین تلاوت سوره فاتحة الکتاب و اذکار مختلف نماز خیلی دوست دارم. ایشان دارای صوتی جذاب و همراه با معنویت هستند که در من احساس ملکوتی آیه «اَلَّذینَ فی صَلاتِهِم خاشِعُون» را زنده می‌کند. رعایت دقیق تجوید و معنویت موجود در صوت نماز آیت‌الله خامنه‌ای، ویژگی خاصی به قرائت ایشان بخشیده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران