کرباسیان: ترخیص کالا در گمرک ۳ روزه شد

کرباسیان: ترخیص کالا در گمرک 3 روزه شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل گمرک کشور در نشست مشترک با صاحبان صنایع شهرک های صنعتی شهرستان پاکدشت در شهرک صنعتی پایتخت از کاهش زمان ترخیص کالای صادرکنندگان در گمرک از ۳۰ روز به سه روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان در نشست مشترک با صاحبان صنایع شهرک های صنعتی شهرستان پاکدشت در شهرک صنعتی پایتخت افزود: با هماهنگی های به عمل آمده سیستم مکانیزه گمرک به زودی در تمامی گمرکات کشور راه اندازی می شود تا کالا  قبل از رسیدن اظهار نامه آن به گمرک آماده صادرات شود .

وی افزود : سیستم شناسایی صادرکنندگان معتبر که سابقه طولانی در صادرات دارند راه اندازی می شود تا تسهیلات بیشتر دریافت کنند و صاحبان کالا می توانند در طول این فرایند با استفاده از پیامک و ابزارهای مجازی ، روند ترخیص کالای خود را پیگیری کنند و حتی می توانیم ارزیابی کالای صادراتی را پس از انجام ترخیص بگذاریم.

کرباسیان در خصوص ایجاد گمرک پاکدشت گفت : طبق قانون ، گمرک در جایی می تواند استقرار پیدا کند که تمامی امکانات آن فراهم شده باشد و ما قصد مکانیزه کردن و ارزیابی کالا بطور ویژه در این شهرستان را داریم تا مدت زمان صادرات در پاکدشت که یکی از قطب های صنعتی کشور است تسریع شود.

بنابراین گزارش، پاکدشت سه شهرک صنعتی و چندین ناحیه صنعتی دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه