احیای کامل صنعت خودروسازی کشور تا سال ۹۵


احیای کامل صنعت خودروسازی کشور تا سال 95

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: قرار است تا سال ۹۵ خودروسازان به شرایط قبل خود برگردند و ظرفیت تولید را تا حد مطلوب افزایش دهند تا این صنعت احیا شود و تولید ۳ میلیون خودرو را در سال ۱۴۰۴ در برنامه داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلپایگان، سعید مدنی شامگاه چهارشنبه در نشست صنعتگران و قطعه‌سازان زیرمجموعه سایپا در شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته صنعت خودوری کشور دارای فراز و نشیب‌هایی شد که شاید ریشه‌های اصلی علل آن به سال‌های قبل از آن و عدم توجه به مسئله به‌روز کردن قیمت خودروها بود.

وی افزود: در دهه 80 که قیمت کلیه اجناس در کشور به تدریج چند برابر شد قیمت خودورها ثابت ماند و در یکی 2 سال گذشته با افزایش چند برابری قیمت‌های مواد اولیه به یک باره قیمت خودوره هم 2 برابر شد و به همین دلیل این مشکلات ایجاد شد در صورتی که اگر قیمت خودروها در طول سال‌های گذشته افزایش می‌یافت، این مشکلات بروز نمی‌کرد.

وی با تاکید بر اهمیت فضاسازی صحیح در راستای بهبود شرایط صنعت خودروسازی بیان کرد: همه باید در این شرایط کمک کنند، حتی نمایندگان مجس باید فضا را اصلاح کنند و بهبود ببخشند و به جای سئوال‌های پی‌در‌پی از وزیر، مشکلات بخش خودرو را از او بپرسند و در رفع آنها وزارت و خودروسازان را یاری دهند.

مدنی با اشاره به بهبود نسبی شرایط صنعت خودروسازی تصریح کرد: بنا بر برنامه قرار است تا سال 95 خودروسازان به شرایط قبل خود برگردند و ظرفیت تولید را تا حد مطلوب افزایش دهند تا این صنعت احیا شود.

وی اظهار کرد: بر اساس سند چشم‌انداز تولید 3 میلیون خودرو را در سال 1404 در برنامه داریم به‌گونه‌ای که 2 میلیون خودرو برای داخل و یک میلیون دستگاه برای صادرات به حدود 14 کشور منطقه تولید شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با نوید اینکه تولید 13 محصول جدید گروه سایپا در دستور کار است، بیان کرد: برای رونق و توسعه صنعت خودرو باید بخش‌های مهندسی برای طراحی و تولید محصولات جدید تقویت شود و قطعه‌سازان نیز توسعه یابند تا صنعت خودرو نیز حجیم، گسترده و پرونق شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon