چگونگی ورود آمریکایی‌ها به ایران از نگاه یک سایت ایتالیایی

چگونگی ورود آمریکایی‌ها به ایران از نگاه یک سایت ایتالیایی

خبرگزاری تسنیم: نحوه ورود آمریکایی‌ها به تیم ایران و برخی مشکلات اقتصادی پیش از آغاز جام جهانی مباحث جدیدی است که پیرامون تیم ملی فوتبال کشورمان مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان که برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل آماده می‌شود، اکنون بیش از پیش زیر ذره‌بین است. رسانه‌های مختلف جهان از هر زاویه‌ای ایران را زیر نظر دارند و این بار یک سایت ایتالیایی به حاشیه‌های دیگری از تیم کی‌روش پرداخته است.

نحوه حضور تیم ملی در جام جهانی
صعود به جام جهانی برزیل برای ایران آسان بود. از 16 بازی مرحله مقدماتی جام جهانی سهم تیم ملی تنها دو شکست بود و در پایان این تیم در گروه A منطقه آسیا، در رقابت با کره‌جنوبی و ازبکستان به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کرد. آخرین حضور تیم ملی ایران در جام‌های جهانی مربوط جام جهانی 2006 آلمان است که با دو شکست و یک تساوی کار را به پایان برد. اکنون از آن تیم بازیکنان کمی در تیم فعلی باقی مانده‌اند که جواد نکونام و آندرانیک تیموریان از جمله آنها هستند. این دو بازیکن هنوز در تیم ملی باقی مانده‌اند، چرا که کارلوس کی‌روش از سال 2011 که هدایت تیم را بر عهده گرفته اعتقاد خاصی به نکونام و تیموریان دارد و آنها نقطه اتکای این مربی محسوب می‌شوند.

آمریکایی‌ها در تیم ملی
دستیار سابق الکس فرگوسن یک مربی را از ایالت متحده با خود به ایران آورد که این آمریکایی دن‌گاسپار است، یک آمریکایی که به عنوان مربی دروازه‌بانی به ایران آمده است. البته یک آمریکایی دیگر هم در تیم ایران و در میان بازیکنان دیده می‌شود. استیون بیت‌آشور از کالیفرنیا که در لیگ MLS و در تیم ونکوور وایت‌کپس بازی می‌کند. او که در سال 2012 توسط کلینزمن به تیم ملی آمریکا دعوت شد، در نهایت تصمیم گرفت برای سرزمین مادری خود، یعنی ایران بازی کند. این یک واقعیت است که حضور این بازیکن در جام جهانی نیز تثبیت شده، چون کارلوس کی‌روش تصمیم گرفته از بازیکنان شاغل در تیم‌های خارجی استفاده کند.

مسعود شجاعی از لاس‌پالماس اسپانیا در تیم ایران حضور دارد، همچنین اشکان دژاگه که از آلمان به تیم ملی دعوت شد و سابقه بازی در تیم جوانان آلمان را هم دارد و اکنون در تیم فولام انگلیس بازی می‌کند. رضا قوچان‌نژاد که گذرنامه هلندی دارد و اکنون در چارلتون انگلیس بازی می‌کند دیگر بازیکنی است که به تازگی به تیم ملی دعوت شده است. از روسیه و تیم روبین‌کازان هم سردار آزمون 19 ساله به تیم ملی دعوت شده که لقب «مسی ایران» را دارد.

اختلافات داخلی
تیم ایران برای آماده‌سازی خود جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل آماده می‌شود. باید قبول کرد که کی‌روش به خاطر نتایج خوبی که گرفت در ایران ماند، چون اصلاً رابطه خوبی با مسئولان فدراسیون ندارد و آنها از انتقادهای او در امان نیستند. کی‌روش بارها تأکید کرد که زمان برای آماده‌سازی تیم ملی کوتاه است و حتی گفت: «آنها که فکر می‌کنند می‌توانیم با 15 روز تمرین آماده شویم یا دیوانه شده‌اند یا در «دیزنی‌لند» زندگی می‌کنند! ما می‌خواهیم با بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم و نباید به عنوان گردشگر به برزیل برویم. این تنها چیزی است که من را نگران می‌کند. ما برای رویارویی با بهترین‌های جهان نیاز به بازی‌هایی مشابه این تیم‌ها داریم».

لباس‌ها مناسب نیست
تیم ملی ایران مشکلات اقتصادی دارد و به همین دلیل به بازیکنان گفته شد نمی‌توانند در پایان بازی‌ها لباس خود را با بازیکنان تیم حریف عوض کنند. آنها باید لباس‌های خود را شستشو دهند و در بازی بعدی هم از آن استفاده کنند. این را علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon