ایران موفق به ساخت کاتالیست تولید بنزین یورو ۴ شد

ایران موفق به ساخت کاتالیست تولید بنزین یورو 4 شد

خبرگزاری تسنیم: خط تولید کاتالیست های حاوی فلزات گرانبها برای تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ در شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با راه اندازی خط تولید شرکت اکسیر نوین فرایند آسیا امکان تولید کاتالیست های واحدهای آروماتیک سازی نظیر پتروشیمی های بوعلی سینا، بندرامام و نوری، تولید کاتالیست های واحدهای نفتاریفورمینگ پالایشگاهی و واحدهای CCR، تولید کاتالیست دهیدوژناسیون پارافین ها، کاتالیست های واحدهای ایزومریزاسیون پالایشگاهی جهت تولید بنزین یورو 4، کاتالیست های اکسیداسیون اتیلن جهت تولید اتلن اکساید، انواع پایه های گرانول مورد استفاده در کاتالیست های تولیدی، انواع پایه های اکسترود مورد استفاده در کاتالیست ها براساس آلومینا و زئولیت، خالص سازی فلزات گرانبها شامل نمک های پلاتین، پالادیوم، رودیوم، ایریدیوم،نقره و طلا، بازیابی کاتالیست های مستعمل حاوی فلزات گرانبها و تست و ارزیابی عملکرد کاتالیست های برای صنایع پالایشگاهی و پتروشیمیایی برای نخستین بار در کشور فراهم می شود.

شعری مقدم: زمینه فروش این محصول را در بازارهای بین المللی فراهم کنید

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پس از افتتاح خط تولید  این کاتالیست و بازدید از بخش های مختلف تولید و آزمایشگاه این مجموعه گفت: پیش از این خارج از تصور  بود که در ایران بتوان چنین مرکزی راه اندازی و این کاتالیست را تولید کرد و درواقع تولید این محصول برای ما آرزو بود.

عباس شعری مقدم با اشاره به نیاز جدی به این کاتالیست در مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه ها افزود: پیش از این حتی قادر به استخراج فلزات گرانب ها مثل پلاتین از این کاتالیست نبودیم و پس از مصرف این کاتالیست ها را انبار می کردیم تا بعدها بتواینم فلزات گران بهای آنها را استخراج کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت داخل گفت: برنامه جدی ما ایجاد نظام نامه و مراکزی برای اعطای گواهینامه به این محصولات است تا شرکت های داخلی با خیال راحت بتوانند این محصولات را استفاده کنند و نگران عدم کارایی یا کیفیت این محصولات نباشند.

وی با بیان اینکه علم و دانش تا وقتی به ثروت تبدیل نشود فایده ندارد افزود: امیدوارم این مرکز بتواند با حضور در عرصه جهانی محصولات خود را در بازارهای بین المللی هم عرضه کند.

عباس شعری مقدم همچنین خواستار همکاری این مرکز با شرکت پژوهش و فناروی پتروشیمی و تبادل اطلاعات برای راه اندازی مراکز مشابه و کاتالیست های دیگر مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی شد.

خرید خارجی در هلدینگ خلیج فارس ممنوع است

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس هم در حاشیه این مراسم گفت: بعد از تحریم هایی که علیه کشور اعمال شد در ساخت تجهیزات نفتی مورد نیاز پیشرفت خوبی داشتیم اما در ساخت کاتالیست وابسته بودیم و همه سرمایه گذاری انجام شده در یک مجتمع وابسته به کاتالیست بود.

عادل نژاد سلیم با اشاره به انجام سال ها کار علمی و پژوهشی افزود: خوشبختانه این کارها امروز به ثمر نشسته است و مهمترین کاتالیست پالایشگاهی و پتروشیمیایی کشور در داخل ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در شرکت پتروشیمی خلیج فارس بخشنامه شده است خرید خارجی ممنوع است افزود: خرید خارجی صرفا در مواردی انجام می شود که نمونه داخلی موجود نباشد.

نژادسلیم تفکر و راهبرد هلدینگ خلیج فارس را توسعه توانمندی داخلی و افزایش ساخت داخل اعلام کرد و افزود: در این زمینه از شرکت هایی مثل اسپک حمایت می کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه