تولیدات صنعتی ایران ۰.۷ درصد رشد کرد

تولیدات صنعتی ایران 0.7 درصد رشد کرد

خبرگزاری تسنیم: بانک جهانی از رشد ۰.۳ درصدی تولیدات صنعتی جهان در مارس ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد تولیدات صنعتی ایران در همین ماه ۰.۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در گزارشی جدید از سلسله گزارش های ماهانه خود اعلام کرد تولیدات صنعتی ایران در ماه مارس 2014 رشد 0.7 درصدی داشته است.

تولیدات صنعتی ایران که در سال 2013 رشد منفی 10 درصدی را تجربه کرده بود در ماه های ژانویه، فوریه و مارس امسال به ترتیب با رشد 1.4 درصدی، 0.2 درصدی و 0.7 درصدی مواجه شده است. رشد تولیدات صنعتی ایران در سال 2012 نیز منفی 20.2 درصد اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش متوسط رشد تولیدات صنعتی جهان در مارس 2014 بالغ بر 0.3 درصد بوده است. کشورهای صنعتی در این ماه رشد 0.5 درصدی در تولیدات صنعتی خود را تجربه کرده اند و این رقم برای کشورهای در حال توسعه صفر اعلام شده است.

میزان رشد تولیدات صنعتی برای برخی کشورها در ماه مارس 2014 به این شرح اعلام شده است: آمریکا 0.9 درصد، ژاپن 0.7 درصد، منطقه یورو منفی 0.5 درصد، انگلیس منفی 0.1 درصد، چین 0.7 درصد، ترکیه منفی 0.8 درصد، روسیه 0.4 درصد، عربستان منفی 1.6 درصد، و هند 1.8 درصد.

                                                                                                 جدول: آمار بانک جهانی از تولیدات صنعتی جهان 

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه