درخواست جریمه ۱۰ میلیارد دلاری آمریکا از بانک بی‌اعتنا به تحریم ایران

درخواست جریمه 10 میلیارد دلاری آمریکا از بانک بی‌اعتنا به تحریم ایران

خبرگزاری تسنیم: وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت دادگستری آمریکا از بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس جریمه ۱۰ میلیارد دلاری به اتهام نقض تحریم ها علیه کشورها از جمله ایران مطالبه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا از بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس جریمه 10 میلیارد دلاری به اتهام انجام اقدامات خلاف قانون مطالبه کرده است.

این بانک فرانسوی از سوی دولت آمریکا به نقض تحریم ها علیه ایران و کشورهای دیگر طی چندین سال متهم شده است.

دریافت جریمه های میلیاردی از بانک های اروپایی به رویه معمول دولت آمریکا به بهانه نقض قوانین تحریمی این کشور تبدیل شده است.

پیش تر بانک بی ان پی پاریباس اعلام کرده بود 3.68 میلیون دلار برای پرداخت جریمه به دولت آمریکا کنار گذاشته است. احتمال می رود مبلغ نهایی که دولت آمریکا به طور رسمی از این بانک مطالبه می کند کمتر از 10 میلیارد دلار باشد. 

در ماه فوریه، بانک بی ان پی اعلام کرد، پس از آنکه متوجه شده که یک حجم قابل توجه از تراکنش های مالی در فاصله سال های 2002 تا 2009 انجام شده است که می تواند بر اساس قوانین آمریکا، غیرمجاز تلقی شوند، مبلغ قابل ملاحظه ای را بابت دعاوی قضایی کنار گذاشته است.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، برخی از افراد در این بانک تلاش کرده اند بر روی تراکنش های انجام شده با ایران سرپوش بگذارند.

بی ان پی قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2016، 12 درصد درآمدهایش را از آمریکای شمالی کسب کند، در حالی که این رقم در سال 2013، 10 درصد بود. وضع تحریم های احتمالی علیه این بانک فرانسوی می تواند مانعی برای دستیابی به این هدف باشد.
انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه