دولت قبل از نوسازی به ساکنان بافت‌های فرسوده شهری تضمین بدهد

دولت قبل از نوسازی به ساکنان بافت‌های فرسوده شهری تضمین بدهد

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که وضعیت بافت‌های فرسوده شهری در کشور مناسب نیست، گفت:‌دولت باید از فرصت بی‌نظیر ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده با ارائه یک سری مشوق و یک برنامه‌ عملیاتی نهایت استفاده را ببرد.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: استفاده از بلندمرتبه سازی و فناوری‌های نوین در بخش ساخت و ساز مسکن، کشور را از وضعیت کنونی نجات می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون حدود 70 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور داریم، تصریح کرد: قسمت‌هایی از شهر تهران به بافت فرسوده تبدیل شده و نیاز است هر چه زودتر در خصوص نوسازی آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان این‌که دولت باید به ساکنان این بافت‌های فرسوده تضمین دهد که پشتیبان نوسازی است، اظهار کرد: دولت باید برای نوسازی بافت‌های فرسوده مقدمات آن را از جمله مبالغ مورد نیاز برای ساکن شدن ساکنان را فراهم کند، به‌عبارت دیگر دولت باید قرارداد مربوط به اجاره یک واحد مسکونی را امضا کند و به ساکنان بافت‌های فرسوده اعلام کند که یک سال دیگر بیاید و در واحد خود ساکن شود،‌ یعنی دولت تضمین بدهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که دولت در این بخش باید سرعت عمل داشته باشد، افزود: نوسازی خانه‌های بافت‌های فرسوده مشکلات زیرساختی ندارد، چراکه آب، برق، شبکه فاضلاب،‌مدرسه،‌ مسجد و همه امکانات زیربنایی و روبنایی را دارد.

به‌گفته خسروی، در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری معماری ایرانی-اسلامی نیز رعایت خواهد شد.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین