بازار داغ دلالی و رنج‌های بی‌پایان صیفی‌کاران دره شهری+تصاویر


بازار داغ دلالی و رنج‌های بی‌پایان صیفی‌کاران دره شهری+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: سال ها است که دره شهر قطب تولید محصول خیار در ایلام و حتی کشور است اما در این بین بازار دلالان رنج های کشاورزان را بی نتیجه می گذارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دره شهر، کشاورزان شهرستان دره شهر مانند سایر کشاورزانی که همیشه ایام را با مشقت مشغول به کار هستند، باید نماد استقامت دانست.

کشاورزی در گرمای طاقت فرسای تابستان های دره شهر کار هر کسی نیست و باید تنها یک روز را در کنار این کشاورزان گذراند تا قدر زحمت های این کشاورزان را دانست و فهمید که برای خوردن یک خیار چقدر باید زحمت کشید، گرمای سوزان آفتاب را تحمل کرد و بیل زد و خم و راست شد و در آخر نیز نتیجه تمامی این زحمت ها نیز در جیب دلالان رود.

آری این روزها کشاورزان دره شهری درد دل های زیادی با مسئولان دارند و انتظار دارند که حرفهایشان شنیده شود و به آنها عمل شود.

نبود میدان خرید و فروش محصولات و بی عدالتی دلالان بزرگترین درد و مشکل کشاورزان دره شهری است که سبب شده است رنج آنها بی نتیجه باقی بماند.

با شروع خرداد و اوایل تابستان جاده های دره شهر مملو از خودروهای دلالانی می شود که برای خریدن طلا سبز کشاورزان دره شهری چانه زنی می کنند و با کمال تأسف باید گفت که هیچ گونه نظارتی نیز بر این اماکن نمی شود.

نوری زینی وند در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: بارها مشکلات خود را اعلام کرده ایم ولی هیچ وقت به آنها رسیدگی نشده است.

وی افزود: ما کشاورزان تمامی افراد خانواده خود را برای کار سرباز می کنیم و پس از ماه ها تلاش و عرق ریختن هیچ سودی نیز نمی بریم و تنها خستگی و درماندگی برایمان باقی می ماند.

این کشاورز دره شهری تصریح کرد: از سال 64 مشغول به کشاورزی و صیفی کاری هستم ولی با توجه به اینکه در دره شهر محصولات صیفی مانند خیار و باقلا به خوبی رشد می کنند، اما ما حتی یک میدان تره بار برای خرید و فروش محصولات خود نداریم.

وی گفت: ما از مسئولان می خواهیم که حداقل کاری که می توانند برای ما انجام دهند، محلی را به عنوان میدان خرید و فروش محصولات در نظر بگیرند تا کمی از مشکلات ما کاسته شود.

وحیدالله برخی اظهار کرد: رنج های کشاورزان دره شهری را ما با تمام وجود حس می کنیم و قبول داریم و در راه رفع آنها نیز تلاش می کنیم.

وی افزود: متأسفانه وجود دلالان سبب شده است تا حتی کشاورزان مزارع خود را رها کنند و محصولاتش را دیگر برداشت نکنند.

عضو شورای اسلامی شهر دره شهر تصریح کرد: با مذاکراتی که با یک سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده است، قرار است که میدان تره بار و خرید و فروش محصولات کشاورزی دره شهر به این فرد واگذار شود تا ساماندهی های لازم انجام شود.

وی گفت: امیدواریم با راه اندازی میدان تره بار از بار مشکلات کشاورزان دره شهری کاسته شود و لازم است که بر روی خرید و فروش محصولات صیفی از کشاورزان دره شهری نظارت وجود داشته باشد و مسئولان نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon