ارزیابی ۳۸۰۰ نوآموز سقزی در طرح سنجش سلامت


ارزیابی 3800 نوآموز سقزی در طرح سنجش سلامت

خبرگزاری تسنیم: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز با اشاره به آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سقز گفت: بیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر نوآموز مشمول این طرح باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، مظفر رستمی با اشاره به آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در سقز اظهار کرد: برنامه سنجش جسمی و ذهنی نوآموزان 6 ساله آماده ورود به دبستان، مطابق برنامه پنجم توسعه کشور، مصوبه هیئت وزیران و اساسنامه سازمان آموزش و پرورش در تمام کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: هدف اصلی و عمده این برنامه، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای تمامی کودکان است. 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز به اولیاء توصیه کرد که با دریافت معرفی نامه عکس دار از دبستان مورد نظر برای نوآموزان، به همراه آنان به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

وی به لزوم تکمیل کارت واکسن نوآموز قبل از مراجعه به پایگاه در مرکز بهداشتی درمانی ذیربط اشاره کرد و گفت: سال گذشته 3 هزار و 700 نفر نو آموز در این شهرستان مورد سنجش قرار گرفت که در این راستا سقز رتبه اول استان کردستان را کسب کرد.

رستمی افزود: بیش بینی می شود امسال بیش از 3 هزار و 800 نفر نوآموز در این طرح مورد سنجش سلامت، جسمانی، بینایی، شنوایی، بهداشتی، پزشکی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

به گفته وی، خانواده‌ها باید چرخه سنجش را تا حصول نتیجه و صدور گواهی سلامت ادامه داده و سپس پرونده را در اولین فرصت به دبستان محل ثبت نام تحویل دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon