خطبای مساجد نینوا: مردم برای مبارزه با داعش سلاح به دست گیرند

خطبای مساجد نینوا: مردم برای مبارزه با داعش سلاح به دست گیرند

خبرگزاری تسنیم: ائمه و خطبای مساجد نینوا از مردم این شهر خواستند برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش سلاح به دست گیرند و از شهر دفاع کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، خبرنگار خبرگزاری اسکای نیوز در استان نینوا در عراق گزارش داده است که ائمه و خطبای مساجد نینوا از مردم خواسته اند تا هرشخصی که توان حمل سلاح دارد با تروریست‌ها بجنگد و از شهر خود دفاع کند.

پیش از این "اثیل النجیفی" استاندار نینوای عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش های شهر موصل را بدست گرفته است.

وی همچنین کنترل غیرمنتظره این بخش توسط گروهک داعش را سوال برانگیز و امری "عامدانه" قلمداد کرده بود.

شبکه خبری اسکای نیوز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است و درگیری در قسمت دیگر این شهر همچنان ادامه دارد.

گروه داعش پنجشنبه گذشته حمله گسترده ای علیه شهر سامرا اجرا کرد و به چند اداره دولتی یورش برد اما نیروهای امنیتی با حضور گسترده و پشتیبانی هوایی این حمله را در همان روز خنثی کردند و شمار زیادی از تروریست ها از جمله اتباع کشورهای عربی را کشتند.

بر اساس گزارش رسانه های عراق، هدف از عملیات یاد شده ایجاد ناامنی های گسترده و در اختیار گرفتن خاک بخش هایی از استان های شمالی عراق برای رساندن پیام لزوم تاسیس اقلیم های سنی نشین به افکار عمومی جهان است تا از این طریق برپایی امارت های تکفیری در این استان ها و تبدیل آن به امارت های تحت حکومت تکفیری ها تسهیل شود. بر اساس گزارش این رسانه ها، عربستان و قطر در اجرای این طرح دست دارند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان