النجیفی: حمله به موصل، تهدیدی علیه همه کشورهای همسایه است


النجیفی: حمله به موصل، تهدیدی علیه همه کشورهای همسایه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پارلمان عراق درباره تحولات اخیر موصل و حمله داعش به این شهر گفت که حمله به موصل، تهدیدی علیه همه کشورهای همسایه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسکای نیوز، اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق درباره تحولات اخیر عراق و به خصوص حمله به استان نینوا و شهر موصل کنفرانس خبری برگزار کرد.

النجیفی درباره حمله اخیر گروه داعش به موصل عراق گفت: این حمله نه تنها عراق را، بلکه کشورهای منطقه را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه افزود: استاندار نینوا نیروهای امنیتی را برای مقابله با نیروهای مسلح گردهم آورده است. النجیفی همچنین گفت که از عقب نشینی ارتش عراق از استان نینوا تعجب می‌کند و خواستار ارسال نیرو از بغداد به این استان شد.

رئیس پارلمان عراق این حمله را اقدامی فاجعه‌بار برای کل کشور عراق دانست. وی با انتقاد از ارتش عراق گفت که فرماندهان نظامی به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

النجیفی همچنین برای مقابله با گروه‌های مسلح در موصل از آمریکا درخواست کمک کرد.

رئیس پارلمان عراق با اعلام این خبر که تمام استان نینوا به دست تروریست‌‌های داعش افتاده است گفت که عناصر داعش هم اکنون به سمت استان صلاح|‌لدین روانه شده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش کنترل شهر موصل را در دست گرفته است و افراد مسلح وابسته به این گروه بر فرودگاه و بانک‌های این شهر تسلط پیدا کرده و 2725 زندانی را فراری داده‌اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان